OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill ha en vardag där du bidrar till helhetslösningar utöver det vanliga inom sportvärlden. Du kommer att röra dig i en miljö där det går undan och där du får vara med på Sportways fortsatt ambitiösa expansionsresa. Som Customer Support Agent kommer du att bidra till en toppklassig service där du kommer att ha kontakt med allt från tv-tittare och idrottsföreningar som till exempel Svenska Hockeyförbundet!
OM SPORTWAY
Sportway grundades 2014 och erbjuder helhetslösningar inom live- och videostreaming av idrottsevenemang. De kan med hjälp av den senaste tekniken och AI livestreama alla möjliga sportevenemang i hela Europa och har sedan början av 2020 mer än 200 installationer som täckte ishockeyarenor i både Sverige, Norge och Finland.
Teamet består i dagsläget av 10 personer som arbetar mot det gemensamma målet att erbjuda den bästa helhetslösningen för live och on-demand videostreaming till ligor, klubbar och idrottsföreningar för att säkerställa att alla sporter är tillgängliga för alla.
DU ERBJUDS
Ett ung och snabbt växande företag som värdesätter hårt arbete och att ha roligt tillsammans
Ett sammansvetsat team som har nöjet att få bidra till toppklassiga helhetslösningar för idrottsrörelsen
Stora utvecklingsmöjligheter internationellt och inom Sverige
OM ROLLEN
Tillsammans med Customer Support teamet som består av sex personer kommer du att arbeta utifrån ett rullande schema där du ca 50% av tiden arbetar kvällar och helger och resterande 50% arbetar under kontorstid.
När du arbetar under kontorstid kommer du att hjälpa att driva vissa projekt, vilket exempelvis kan innebära att ha kontakt med klubbar och föreningar för att samordna nya installationer på arenor. Detta kan innefatta resor till diverse arenor runt om i Sverige för att hjälpa till att genomföra installationen av produktionsutrustningen.
Under kvällar och helger kommer du att bemanna när sportevenemangen sänds. Du kommer att hantera frågor via mail från kunder och tittare som exempelvis kan innebära frågor rörande abonnemang, betalningar eller problem som uppstått med tjänsten eller mjukvaran.
VI TROR ATT DU HAR
En avslutad gymnasieutbildning
B-körkort och kan resa vid behov inom Sverige
Möjlighet att arbeta vardagkvällar och helger
Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR
Intresse för sport och teknik
Tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta med service eller kundsupport
Kunskaper i finska, norska, danska, tyska eller ett annat språk
SOM PERSON ÄR DU
Kommunikativ och en riktig problemlösare
Ödmjuk och serviceinriktad
En grym teamplayer med god samarbetsförmåga
Tekniskt lagd och trivs att arbeta med dator och telefon som ditt främsta arbetsverktyg
ÖVRIGT
Startdatum: Omgående
Omfattning: Heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning
Arbetstider: Ca 50% av din arbetstid är under kontorstid och ca 50% är på kvällar och helger
Placering: Hammarby Sjöstad, Stockholm
ANSÖKAN
Vi kommer att lägga stor vikt vid ditt intresse och personliga egenskaper för denna roll. Skicka därför in din ansökan med ditt CV och ett personligt brev där du motiverar varför just du passar för denna tjänst!
OM GIGSTR
Gigstr är ett professionellt nätverk av människor som brinner för varumärken, tillväxt och nytänkande. Med oss kan du hitta gig, anlita talanger och driva projekt.