Customer Support Agent till Upsales Nordic

Arbetsbeskrivning

Gillar du kundkontakt och att hjälpa kunder med IT- och teknikfrågor?

Som Customer Support Agent på Upsales har du ansvar för att sköta löpande kontakt med våra kunder. Du kommer att assistera våra befintliga kunder och vara behjälplig med frågor som dyker upp vid arbete i Upsales CRM. Detta innebär att ditt viktigaste mål är att säkerställa att våra kunder snabbt får den hjälp de behöver samt att du hjälper våra kunder att öka användningen och nyttan av Upsales CRM. I dina arbetsuppgifter ingår även att utbilda våra kunder om hur de på bästa sätt använder systemet.

Dina arbetsuppgifter kommer även att bestå av att:
- Delta vid implementering av Upsales CRM för nya kunder
- Assistera kunderna vid anpassningar och konfigurering av Upsales CRM
- Löpande utveckla intern dokumentation, manualer samt utbildningsmaterial
- Importera information till kunders system
- Löpande följa upp ärenden och sköta kontakt med kund (återkoppling och återrapportering i ärendehanteringssystem)

Din profil. Vi tror att du har något eller några års relevant yrkeserfarenhet samt har ett stort intresse för IT och teknik. För att passa in i vårt kundsupport-team är det viktigt att du självständigt tar tag i saker som dyker upp. Som person är du serviceinriktad, handlingskraftig och har ett naturligt driv. Du tar till dig våra kunders problem och ser det som en utmaning att bistå våra kunder snabbt, effektivt och på bästa sätt. Ett lösningsfokuserat förhållningssätt och ett stort engagemang för alla typer av problem är en självklarhet för dig. Erfarenhet från teknisk support eller liknande arbete är meriterande. Troligtvis har du någon form av utbildning inom IT eller teknik.

Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.

Vi erbjuder. Du kommer till ett expanderande bolag med en etablerad produkt, verksamt i en bransch med stor tillväxt (molntjänster). Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön och framöver delaktighet i förmånspaket. Vi sitter i toppmoderna lokaler på Sveavägen mitt i centrala Stockholm.

Ansökan
Denna rekrytering genomförs i samarbete med Human Performance. Sänd din ansökan märkt "Customer Support" till otto.wetterstrom@humanperformance.se. Vi hanterar ansökningarna vartefter de kommer in, så skicka din ansökan redan idag, dock senast den 7 oktober 2013. Vid frågor kontakta Otto Wetterström på 08-120 305 12.

Om Upsales. Upsales är ett snabbväxande IT-företag som utvecklar och säljer ett webbaserat CRM-system. Fler än 400 ledande B2B-företag runtom i Norden använder dagligen Upsales CRM för att hålla koll på kunder, planera försäljning och styra säljorganisationen. Lösningen fungerar oavsett bransch och stöder en rad olika säljprocesser. Besök www.upsales.com och prova Upsales CRM.

Sökord: supporttekniker, support specialist, second line support, kundservice, IT-support, datatekniker, service desk engineer

Kontaktpersoner på detta företaget

Human Resources Manager Otto Wetterström
0737334041

Sammanfattning

Besöksadress

Norrtullsgatan 6
STOCKHOLM

Postadress

Norrtullsgatan 6
STOCKHOLM, 11329

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024

26 november 2024