Customer Support – Åstorp

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som strävar efter en hög kundnöjdhet och trivs i situationer där det krävs samverkan och god kommunikation. Hos oss får vara med och arbeta mot en mer hållbar morgondag!

I denna roll skapar du en positiv kundupplevelse, genom att vara vårt ansikte utåt gentemot våra kunder och tar ansvar för att lösa kundens behov både kortsiktigt och långsiktigt, med ett hållbart perspektiv.

Arbetsuppgifter
Som Customer Support kommer du att ansvara för att hantera inkommande ärenden via de kanaler där kunden kontaktar oss, antingen via samtal eller i vårt ärendesystem Puzzel. Det innebär ungefär 25 samtal och ett 20-tal mail per dag. Du strävar efter att lösa kundens ärende redan vid första kontakten, men om det inte går, så följer du ärendet från start till slut samt återkopplar löpande till kunden. Du hjälper kunderna att få en god hantering av sitt avfall samt arbetar med att utveckla kundens affär genom att erbjuda merservice och hållbara lösningar utifrån kundens behov. Till våren byter vi vårt affärssystem med start i februari, vilket kommer att påverka dina arbetsuppgifter där du kommer att få möjlighet att lära dig ett helt nytt system.

Exempel på fler arbetsuppgifter du kommer att utföra:


• Orderläggning för inleveranser via vårt affärssystem
• Lägga upp nya kunder via vårt affärssystem
• Hantering och dokumentation av kundreklamationer
• Vara delaktig och aktivt bidra till verksamhetens förbättringsarbete genom att samla insikter om kundens behov och upplevelse
• Arbeta proaktivt med att digitalisera kunderna via vår kundportal

Arbetstider är 07:00-16:00 måndag till fredag, på plats på vår filial i Åstorp. Du samarbetar nära med dina kollegor på filialen och har tät kontakt med andra medarbetare i bolaget.

Om dig
Vi söker dig som är serviceinriktad och tycker om att bygga och vårda relation. Du har lätt för att kommunicera med personer runt omkring dig, är lyhörd i ditt bemötande samt arbetar aktivt för att skapa en positiv kundupplevelse. Att samarbeta och tillhöra en arbetsgrupp är lika självklart för dig som det är att arbeta självständigt. Vidare är du en person som gärna tar ägarskap i frågor, har god förmåga att prioritera samt skapa struktur i ditt arbete.

Kvalifikationer


• Gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå
• Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat med kundservice/kundsupport
• Goda kunskaper i MS365
• Erfarenhet av att ha arbetat i affärssystem
• God kommunikativ och skriftlig förmåga i svenska

Om du har erfarenhet av att ha arbetat i Puzzel tidigare så ser vi det som meriterande.

Vad erbjuder vi dig?  
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. I denna roll bidrar du till vår fortsatta resa genom att skapa en positiv kundupplevelse och vara vårt ansikte utåt gentemot våra kunder. Du ansvarar för att lösa kundens behov både kortsiktigt och långsiktigt, med ett hållbart perspektiv.

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

Välkommen till en framtidsbransch - det börjar med dig! 

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mia Olsson
08-452 33 89

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stena recycling
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2024
  • Ansök senast: 25 november 2024

Besöksadress

Tegelbruksvägen 7
None

Postadress

None
BOLLNÄS, 82143

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024