OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha en utvecklande roll med mycket kundkontakt där du koordinerar och administrerar hela reklamationsprocessen från början till slut? Då ska du söka tjänsten som Customer Support Coordinator till Coherent. Här får du arbeta i ett värderingsbaserat bolag i en roll där du styr över din egen tid!
Om tjänsten
Som Customer Support Coordinator har du en administrativ roll där du interagerar med företagets kunder och servicerepresentanter för att hantera diverse kundärenden och returförfrågningar. Du tar emot samtal och registrerar ärenden i affärssystemet.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Hantering av kundärenden och reklamationer via mail
- Registrering och rapportering av returstatus, reparationer och utbyten av utrustning och leveransscheman
- Ta fram reparationsofferter
- Koordinering och planering av felsökningen
- Delta i förbättringsarbete
- Övrig administration/dokumentation
I rollen som Customer Support Coordinator är det du som har de övergripande ansvaret kring hela returprocessen och har därför en viktig koordinerande funktion såväl internt som externt ut mot kund. All kommunikation med bolagets externa kontakter sker på engelska.
Som Customer Support Coordinator får du en roll där du kan styra över din egen tid samtidigt som du får goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer tillhöra ett mindre team och rapporterar till Quality Manager.
Tjänsten är på heltid, dagtid måndag-fredag. Önskvärd start är i mitten på juni. Du börjar som konsult med stor chans till övertag av kund så småningom.
Om bolaget
Coherent grundades i Kalifornien 1966 och är en global leverantör av lasrar och laserbaserad teknik för vetenskapliga, kommersiella och industriella kunder. Idag är Coherent en av världens ledande fotonikinnovatörer och tillverkare. Fotonikbaserade lösningar driver kritiska applikationer inom ett brett spektrum av branscher från industriell automatisering till vetenskaplig forskning och medicinsk diagnostik, där lasrar förskjuter konventionell teknik eftersom de kan göra jobbet snabbare, bättre eller mer ekonomiskt.
Coherent har tillhandahållit högpresterande, pålitliga fotonikbaserade lösningar som har blivit det möjliggörande verktyget i många applikationer, i över 50 år. Trots detta förblir Coherent fokuserade på att ständigt utvecklas och vidga gränserna för fotonik.
Läs mer om bolaget på www.coherent.com
Om oss
Du kommer att vara anställd hos oss på Speed Professionals, ett bolag inom Speed Group, men arbetar på uppdrag hos vår kund Coherent. För oss är det viktigt att du känner en stor trygghet i din anställning. Speed Professionals är ett auktoriserat bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Självklart har du som anställd möjlighet att ta del av vårt friskvårdsbidrag samt delta i olika konsultaktiviteter. På Speed Professionals har vi månadslön.
Arbetsmiljö och säkerhet är en viktig fråga för oss på Speed Group. Vi är en alkohol- och drogfri arbetsplats och drogtest kan komma att ske inför och under anställning.
Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Välkommen till oss på Speed!
Om dig
För att lyckas i rollen som Customer Support Coordinator ser vi att du är en strukturerad och kommunikativ person med en fallenhet för administration. Du har en god teknisk kompetens och gärna ett stort tekniskt intresse.
Kvalifikationer:
- Teknisk utbildning eller motsvarade erfarenhet av tekniskt analysarbete
- God teknisk kompetens
- Hög administrativ förmåga
- Engelska flytande i tal och skrift
- Goda kunskaper i det svenska språket
- Erfarenhet av förbättringsarbete
Vidare tror vi att du är lösningsorienterad och använder dig av nya tillvägagångssätt för att alltid kunna erbjuda bästa möjliga resultat till kund. Du har ett stort tålamod och räds inte över att ta egna initiativ till förslag och lösningar. Eftersom vi arbetar med LEAN ser vi gärna att du kommit i kontakt med dessa principer sedan tidigare.
Välkommen med din ansökan!
Ansökan
Ansökan sker på speedgroup.se, tryck på annonsens ansök-knapp och följ instruktionerna. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta Annika Risberg på annika.risberg@speedgroup.se
Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
___________
Sökord: Kundsupport, kundservice, customer support, administratör, administration, innesäljare, innesälj, telefonförsäljare
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder
Johannes Hedlund
Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson
Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren
Andreas Tärnegård