OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Vår kund är en global industrikoncern inom verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning samt maskiner, verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruv- och anläggningsindustrin. Företaget grundades 1862. Enheten för tjänsten tillverkar metallpulver för additiv tillverkning (3D Printing) främst inom flyg- och medicinskindustri.
Logistikavdelningen, som du kommer bli en del av, ansvarar för att administrera offerter och ordrar från kunder från hela världen. Ansvaret innebär att förbereda offerter samt ordar och hämta in leveransinformation. De ansvarar även för uppföljningen att produkten har kommit fram till kund.
Arbetsuppgifter
I rollen som Customer support coordinator kommer du att ingå i ett mindre team på deras kontor i Sandviken. Du kommer dagligen att arbeta med offert- samt orderhantering som kommer in från världens alla hörn. Du är ansvarig för hantering av inköpsorder samt orderbekräftelse och för att ordern tas emot, packas, skeppas samt att följa upp.
Dina främsta kontaktytor kommer att vara med internationella säljare, ekonomiavdelningen, inside-sales samt produktion.
Andra ansvarsområden är löpande uppdateringar av försäljningsprognos och utarbetar kvartalsvisa försäljningsprognoser inom enheten. Du är ansvarig för kommunikation med den interna säljfunktionen, och kunder samt kommunikationen internt.
Vi söker dig med…
•Administrativ erfarenhet inom logistik (offerthantering eller liknande)
•Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
•Någon form av relevant utbildning (ex. logistik/industriell ekonomi eller liknande)
Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat med logistikfrågor/skeppning på ett mindre bolag och följt process från orderförfrågan till uppföljning med kund. Har du under denna tid även arbetat i programmet M3 är detta ett plus. Samt kan du tyska, franska eller annat tredje språk är även detta meriterande.
Vad får du?
•I denna roll kommer du få chansen att arbeta på både internationella samt nationella kontaktytor.
•Du kommer få arbeta med hela flödet inom avdelningen och få ta stort ansvar tillsammans med dina kollegor. Detta ger dig möjligheten att komma in som junior och utvecklas i rollen i en snabb takt.
Förmåner och övrig information gällande kundens erbjudande gås igenom vid eventuell intervju
Om oss
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Rekryteringsprocess
I denna process sker urval löpande enligt följande:
•Urval enligt kravlista
•Intervju (Framtiden)
•Intervju (kund)
•Beslut
Övrig information
Startdatum: augusti
Placeringsort: Sandviken
Arbetstider: Kontorstider med möjlighet till flex
Omfattning: 100%
Arbetsplats: On-site (Hemarbete kan ske vid enstaka tillfällen efter överenskommelse)
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996