Customer Support Coordinator till HYMO

Customer Support Coordinator till HYMO

Arbetsbeskrivning

I den här rollen får du chansen att jobba för några av landets starkaste varumärken inom sin nisch. Vi söker dig som älskar att jobba med kund- och leverantörskontakter, har några års erfarenhet av eftermarknadsarbete och lockas av möjligheten att utvecklas i ett framgångsrikt bolag!

Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du blir du en del av ett vinnande team.
Vi tror på samarbete, att dela idéer med varandra och att ha roligt tillsammans varje dag!


Om företaget
Vertical Positioning Group (VPG) består av tre ledande varumärken (Marco, Hymo, Jihab).
2016 förvärvades VPG av Southworth International Group Incorporated (SIGI). Gruppen är världens största tillverkare av ergonomisk materialhanteringsutrustning för vertikal lyftning och arbetspositionering, utformad för att förbättra arbetstagarnas produktivitet och samtidigt minska risken för arbetsskador.



Dina arbetsuppgifter
Din uppgift blir att bygga upp och koordinera eftermarknadsarbetet för våra olika varumärken på den svenska marknaden. Vi har idag en stor efterfrågan på service för våra olika produkter från våra kunder men erbjuder inte den tjänsten i vår regi idag, det vill vi ändra på. Ditt uppdrag blir att söka upp och kontraktera ett nätverk av servicepartners och därefter kontakta befintliga kunder för att informera om och erbjuda våra eftermarknadstjänster genom att teckna servicekontrakt. När vi har en fungerande leveransorganisation och ett antal servicekontrakt på plats kommer du att ha koordinerande roll mellan servicepartners och kunder för att lösa inkommande beställningsjobb på bästa sätt.
Du kommer få inskolning via våra kollegor i Tyskland och det finns ett väl fungerande systemstöd för eftermarknadstjänster i bolaget.

Du ingår i säljteamet som består av 5 personer och rapporterar till Sales Manager för VPG Scandinavia. Du har också ett nära samarbete med vår customer support.
I Sverige finns säljare placerade i Ängelholm och i Norrköping. Placeringsort för den här rollen är i Norrköping.


Din profil
Vi söker dig med några års erfarenhet av kundsupport eller kundservice och ett tekniskt intresse. Du kommer få stort eget ansvar att driva ditt område vilket kräver en god förmåga att vara proaktiv och att strukturera och planera dina aktiviteter. För att bli framgångsrik i rollen är du inlyssnande, har förmågan att ställa bra frågor till kunder och partners och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du är en teamplayer och är bekväm i mötet med människor oavsett nivå och roll såväl hos kund, partners som internt. Du gillar helt enkelt att bygga relationer.

En god administrativ förmåga samt stor vana att jobba i verksamhetssystem är en förutsättning för en bra prestation. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift, koncernspråk är engelska.


Ansökningsförfarande
Välkommen med frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Lena Johansson, Skill på 0708-52 32 36 eller lena.johansson@skill.se.

Välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2022
  • Ansök senast: 26 juni 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024