Customer Support Coordinator till Parker i Borås

Customer Support Coordinator till Parker i Borås

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Parker Hannifin har varit verksamma i nästan 40 år i Sverige och tillhandahållit kvalitetstjänster och produkter till sina svenska OEM-kunder och till andra företag genom sina starka, professionella distributörsnätverk och teknologicenter.

Med en årlig försäljning på cirka 13 miljarder USD är Parker Hannifin världsledande inom teknologier för ”motion and control” för entreprenadmaskiner, industri, flyg och distribution. Företaget har omkring 55 000 anställda i 50 länder i alla världsdelar. Parker har ökat sin årliga utdelning till aktieägarna under 58 räkenskapsår i obruten följd. Detta är bland de fem bästa under en längre period i S&P 500-indexet. För mer information, besök företagets hemsida på www.parker.com eller dess webbplats för investerare på www.phstock.com.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu Customer Support Coordinator till Parkers nordiska säljbolag i Borås!

I rollen som Customer Support Coordinator är ditt övergripande ansvarsområde att i nära samarbete med dina medarbetare i teamet på Customer Support, hantera löpande affärer inom samtliga teknologier mot den svenska marknaden.

Du kommer att ansvara över en definierad kundportfölj och bistå dem i frågor gällande orderregistrering, leveransbevakning, genomföra krediteringar och återköp, ge information om produkter och tjänster, mm.

Rollen innehåller även strategiskt del, att kontinuerligt och på ett målmedvetet sätt driva ett förbättringsarbete mot kund och internt för att förbättra kundupplevelsen och möta kundens förväntningar.


Din profil
Vi ser gärna att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare samt att du har en god administrativ förmåga samt datavana. Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Högskoleutbildning med inriktning på teknik, logistik eller ekonomi eller förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Personliga egenskaper som vi efterfrågar är en hög serviceinriktning samt förmåga att kommunicera och skapa kontakter på ett naturligt sätt. Du har ett genuint tekniskt intresse och är proaktiv och framåt i ditt arbetssätt. Det är viktigt att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Vi ser även att du trivs i en miljö där du får självständigt ansvar och kan driva dig själv framåt samtidigt som du arbetar i teamet där du får stöd från kollegor och chef.

Tjänsten kommer att starta som en inhyrning med goda chanser till övergång hos kund.

Ansök och läs mer via vår hemsida: www.soderco.se redan idag!
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Sofia Hansson på tel. 0701-454827.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad!

Sammanfattning

Liknande jobb


26 november 2024