Customer Support Engineer

Customer Support Engineer

Arbetsbeskrivning

Din framtida utmaning

Som ingenjör med inriktning på utbildning och eftermarknad hos oss på Saab Dynamics kommer du att jobba med avancerade produkter som ligger i framkant inom många tekniska områden.

Din roll blir att genom utbildning, underhåll och teknisk support säkerställa att våra kunder får den kunskap och det stöd de behöver för att bli nöjda med våra produkter och tjänster. Du kommer också att bidra med din kunskap och dina erfarenheter vid utveckling och vidareutveckling av våra produkter.

Förväntningarna på dig är att du ska ha/få tillräcklig bredd för att förstå helheten i våra produkter, men också tillräckligt djup för att kunna förstå och kommunicera hur systemet är tänkt att fungera och underhållas. Du kommer att röra dig inom många teknikområden och dina kontaktytor både inom och utanför företaget kommer att vara breda.





Din profil

Du är nyfiken, har ett teknikintresse och en positiv grundsyn. Eftersom du kommer att representera Saab Dynamics i kontakt med våra kunder, så är det viktigt att du är ansvarstagande, pedagogisk och har god samarbetsförmåga.



Du har:

* Ingenjörsexamen eller har en likvärdig utbildning/arbetslivserfarenhet
* Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift



Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet.





Vad du blir en del av

Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk.



På Saab vill vi alltid ligga steget före, både när vi utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt men också i vår strävan efter att vara en arbetsplats med utrymme för nytänkande, samverkan och mångfald. Tillsammans arbetar vi mot samma mål - att göra världen till en säkrare plats.



Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.



Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningstiden har gått ut.



If you aspire to help create and innovate whilst developing yourself in a challenging team setting, Saab may well have the perfect conditions for you to grow. We pride ourselves on a nurturing environment, where everyone is different yet we share the same goal - to help protect people.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Saab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2020
  • Ansök senast: 9 mars 2020

Besöksadress

Ljungadalsgatan 2
None

Postadress

-
-, -

Liknande jobb


Digital Product Leader

28 november 2024

28 november 2024

Scrum Master

28 november 2024