OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om uppdraget TeamQuest grundades 1991 och är ledande inom IT Service Optimization (ITSO).Med lösningar för kapacitetsplanering och optimering av IT prestanda, kan TeamQuest med sin programvara hjälpa företag att upprätthålla en hög servicenivå och minimera kostnaderna.TeamQuest erbjuder sina kunder en uppsättning mjukvaruprodukter, TeamQuest Performance Software.Bland kunderna finns några av världens största och mest framgångsrika företag.Kunderna är verksamma inom olika branscher men finns framför allt inom telekom och finans.TeamQuest säljer till slutkunder såväl som till återförsäljare och servicepartners.Antalet anställda i Göteborg är ca 15 personer och av dessa arbetar 11 personer på kontoret i Göteborg.Du kan läsa mer om företaget på www.teamquest.com/ Arbetsbeskrivning: Till Göteborgskontoret söker TeamQuest nu en Customer Support Engineer.Du kommer att arbeta med support mot den europeiska marknaden och skall ta emot samtal och mail från företagets kunder.Vid service requests skall Du antingen lösa problemet själv eller skicka det vidare till TeamQuests supportorganisation i USA.Till arbetsuppgifterna hör också att planera och förbättra supportprocesserna.För att bygga goda relationer till kunderna kommer Du på sikt att besöka kunderna på plats, varpå en del resor i tjänsten kommer att förekomma.Till Din hjälp har Du produktspecialister som kan besvara frågor kring de olika produkterna.Krav på person: Vi söker Dig som har kunskaper i Unix, Linux och är van att arbeta i Windowsmiljö.Har Du högskoleutbildning inom data/IT är det meriterande.Du kan vara nyutexaminerad eller ha några års erfarenhet av arbete inom systemadministration, driftsmiljöer och prestandafrågor.Då kontoret i Göteborg arbetar mot den Europeiska marknaden och 95 procent av kunderna finns utanför Sveriges gränser är goda kunskaper i engelska ett krav.Kunskaper i tyska eller franska ser vi också som en stor fördel. Du kommer i kontakten med kunderna att fungera som en säljlänk, varför Du skall trivas med att skapa kontakter och underhålla relationer.Vidare ser vi att Du på ett självgående sätt gillar att analysera och lösa problem.Övrigt: Denna rekrytering genomförs av Academic Work och Du kommer att anställas av TeamQuest.Intresserad?Denna rekrytering görs i samarbete med Academic Work Rekrytering.För att söka denna tjänst, registrera eller uppdatera ditt CV på vår hemsida www.academicwork.se och sök tjänsten via platsannonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Jennie Ridderstad
0313523376
0736444136
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
konsultchef Matilda Lyngéus
0313523386
0701617309
konsultchef Jennie Ridderstad
031-352 3376
Catrin Wiberg
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
Konsultchef Camilla Brehm
031-352 33 54
Maria Grönqvist
CM Emma Isaksson
031-3523389
0701-617357