OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för en fantastisk kundupplevelse och vill bli expert inom löneadministration? I rollen som Customer support kommer du vara en nyckelperson för Personalkollens kunder och vara med och bidra till deras fortsätta tillväxt. Missa inte chansen att bli en del av ett varmt och växande bolag inom löneadministration och schemaläggning! Urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Personalkollen är ett internetbaserat personal- och lönesystem som används av många olika större bolag, framförallt inom restaurangbranschen. De arbetar bland annat med många populära restauranger i Linköping, men även med företag från norr till söder, för att underlätta kundens personalhantering och löneadministration.
I rollen kommer du att arbeta inom support mot cheferna i de bolag som använder systemet Personalkollen och stötta dem i deras arbete. Kontakten med kunden sker via telefon, mejl och exempelvis Google Meets.
I arbetet ingår det även att utbilda nya som befintliga kunder av systemet så att de ska känna sig trygga från start. Allt från uppstartsutbildningar till lönekörningar.
Det är stor variation med vad kunden behöver hjälp med. Det kan vara hur de lägger in nya användare i systemet eller hur de ska föra över SIE-filen till deras bokföringssystem. Även arbetsgivardeklarationen hanteras genom systemet.
Personalkollen sitter i dagsläget i ett ljust och mysigt kontor i centrala Linköping, men en flytt till större lokaler sker till hösten. Även det kontoret är beläget i centrala Linköping. I samma byggnad sitter även företagets utvecklare vilket också betyder att kompetensutbytet mellan kollegor är nära och välkommet! På kontoret finns även en liten kontorshund som är lika mycket del av teamet som alla andra. Här kommer du att kunna växa och utvecklas i en positiv och uppmuntrande miljö med mycket gemensamma aktiviteter både på och utanför jobbet.
Du erbjuds:
* En trygg start där du lär dig systemen med stöttning från kollegor och närmsta chef
* Kontinuerliga utbildningar inom lönehantering för att ständigt utvecklas i din roll
* Att på sikt bli en expert inom lönehantering
* Ett öppet klimat och välkomnas in i ett varmt och tätt-sammansvätsat team med högt i tak och som alltid har nära till skratt
* Bra förmåner som; generöst friskvårdsbidrag, förmånlig tjänstepension och fri telefon
* 38 timmars arbetsvecka
ARBETSUPPGIFTER
- Svara på inkommande samtal från kunder samt ringa ut till kunder
- Svara på inkommande mejl kring systemet och stötta kunderna inför lönekörningar och schemaläggning
- Utbilda nya och befintliga kunder genom våra skräddarsydda webbutbildningar
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad gymnasieutbildning
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Gillar att jobba i team och att skapa relationer med såväl dina kollegor som dina kunder
- Har en skön och ödmjuk attityd
- Är bekväm med att använda telefon och dator som ditt främsta verktyg. Arbetstelefon och dator kommer du att bli försedd med av Personalkollen
Det är meriterande om du:
* Har arbetat i någon form av kundtjänst tidigare
* Har erfarenhet av att arbeta med löneadministration
Som person är du:
* Orädd
* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Självgående
#
Övrig information
* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Personalkollen är ett modernt och internetbaserat personal- och lönesystem. Vi utmanar en bransch där användarvänlighet, innovation och modern teknik sällan är vardagsmat.
Vi är ett bolag som alltid strävar efter en långsiktighet i vad vi gör. Förutsättningarna för en stabil och trivsam arbetsmiljö skapar vi tillsammans genom nära samarbete mellan utveckling, sälj och support.
Personalkollen är ett företag som växer organiskt. Vi värnar om våra kunder och medarbetare lägger stor vikt vid användarvänlighet, tillgänglighet, personlig utveckling och ansvarstagande. Vi erbjuder en resa där både du och Personalkollen kommer att växa!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231