Customer Support Manager

Arbetsbeskrivning

Det är dags för oss på Servistore att ta nästa steg och tillsätta en ny ledare i verksamheten, ett viktigt och nödvändigt steg för vår tillväxt. Vi har funnits i 14 år och nu är vi i en fas då det inte längre är hållbart för VD att både leda den operativa verksamheten och arbeta med bolagets utveckling. Därför söker vi nu rätt person till den helt nya befattningen som chef för den operativa verksamheten. Det här kommer att bli en väldigt viktig funktion för vår fortsatta framgång och vi hoppas att du som tycker det låter intressant läser vidare och söker om det vi skriver träffar dig.

Customer Support ansvarar för att skapa värde för våra kunder. Både försäljning och tillträde sker digitalt, vilket gör att kunderna till stor utsträckning hanterar detta själva. Teamet supportar vid behov, ordnar tillträde för inleveranser när våra kunder får produkter till anläggningarna, besöker våra anläggningar och säkerställer att avtal och liknande hanteras korrekt. En viktig del i arbetet är också att successivt följa upp och kravställa leverantörer för FM-tjänster, vilket vi numera använder i allt större utsträckning.



Det här skulle du gilla att arbeta med:

- Att leda en operativ arbetsgrupp som du har personalansvar för.

- Övergripande säkerställa att vi upprätthåller full drift i verksamheten med nöjda kunder, snabb och bra support.

- Driva försäljningen och verka för att minimera kundomsättning utifrån de övergripande direktiv du fått.

- Att själva delta i den dagliga driften under öppettider och vara delaktig i jourverksamhet utanför ordinarie öppettider.

- Att vidare utveckla supportfunktionen och bidra till att effektivisera arbetet. Med de tillsättningar vi gör nu utökas teamet till 4 från 2, vilket kommer att innebära att strukturen och fördelningen av arbetsuppgifterna behöver ändras och det ansvarar du förr.

Det här har du med dig:

- Några års erfarenhet av personalansvar eller ansvar för att leda en grupp på annat sätt. Du måste inte varit chef, men du har en genuin vilja och förmåga att leda och skapa en god arbetsmiljö där alla har rätt förutsättningar och stöd.

- God teknisk och praktisk förståelse för att kunna se och agera på nya/förändrade behov både externt och internt.

- Erfarenhet av arbetsuppgifter som gett dig god förståelse för andra människor och du har en god förmåga att ta tag även i obekväma frågor när det krävs.

- Attribut som vi andra inte har. Vi gillar mångfald och står vi med flera kandidater som matchar det som krävs för tjänsten kommer vi att välja en kandidat som bidrar till att vi ökar vår mångfald. Det kommer dock inte att ge dig någon fördel om du inte spelar padel, är vegetarian eller har dålig koll på LHC. Där har vi redan mångfald.

Det här är en miljö där du ser dig kunna trivas:

- Där vi växlar mellan allvar och höga förväntningar på varandra med avkoppling och umgänge.

- I fina lokaler där vi inrett för att alla ska trivas och strävar efter att skapa förutsättningar för att vi ska må bra på jobbet.

- Där din chef förväntar sig att du är bra på att stänga frågor, avsluta saker och flagga i tid när det inte går.

- Där du har en chef som skrev en lista med viktiga kompetenser för den här tjänsten. Den innehöll bland annat "vill helst att personen kan flyga och skjuta laser med ögonen. Och det får gärna vara en person som styr upp lite AW och så, sånt som jag är kass på". (Obs, detta är bara meriterande, inte krav. Men helst ska du kunna leva upp till 1/3)

Ansökan

Vi tar emot ansökningar till 26 november och har som målsättning att stänga rekryteringsprocessen under december. Förhoppningsvis kan du börja någon gång efter årsskiftet, efter ök. (notera också att vi parallellt rekryterar en av dina nya medarbetare, så läs gärna den annonsen också om du vill veta mer om vad vi söker till den tjänsten)

Sök via karriärsidan och välj det sätt som passar dig bäst att söka, så länge du säkerställer att du på ditt sätt berättar för oss varför du är rätt för tjänsten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig matchning, så beskriv dig själv så bra du kan med video, text, CV, bilder, länk till linkedin eller vad du nu trivs med.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Carinci

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Servistore
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2020
  • Ansök senast: 26 november 2020

Besöksadress

Gillbergagatan 22, Linköping
None

Postadress

Gillbergagatan 22
Linköping, 58273

Liknande jobb


23 december 2024

Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024