Customer Support Manager

Customer Support Manager

Arbetsbeskrivning

Northcom är en ledande totalleverantör och systemintegratör av lösningar för kritisk kommunikation. De skapar ett bättre och säkrare samhälle genom att erbjuda kunder inom bland annat polis, räddningstjänst, försvar, transport, industri och sjukvård lösningar för kritisk kommunikation som alltid fungerar. Northcom är ett norskt familjeägt bolag grundat 1967, med 110 anställda i Norden varav 60 jobbar i Sverige.

Om tjänsten
Vi söker nu en erfaren och engagerad ledare till Northcoms Customer Support, en av de viktigaste och mest centrala avdelningarna på företaget.

Som Customer Support Manager är din främsta uppgift att upprätthålla en hög kvalitet och kundnöjdhet i supporten.

I ditt ansvar ingår:

- Leda och fördela arbetet i gruppen

- Utveckla arbetsprocesser och rutiner

- Att driva interna operativa projekt, så som införande av ärendehanteringssystem

- Verka för god försäljning, kundnöjdhet och effektivitet

Northcoms customer support ansvarar för hela orderhanteringskedjan med tillhörande administration samt agerar first line-support mot kunder och återförsäljare gällande Northcoms produkter och lösningar.

Som Customer Support Manager är du en operativ ledare. Detta innebär att du utför och deltar i det dagliga arbetet tillsammans med dina kollegor.
För att trivas i rollen tror vi att du är en person som vet hur man engagerar och motiverar andra. Du är en proaktiv ledare som är redo att omvandla möjligheter till verklighet, i både den senaste teknologin och i individer.
Tjänsten ställer stora krav på tvärfunktionellt arbete då du har kontakt med de flesta avdelningar inom företaget. Då du kommer att ha ansvar för en bred verksamhet är det viktigt att du har förmåga att se helheten.

Din kompetens
Vi söker dig som har erfarenhet av leda en supportorganisation sedan tidigare, antingen i en likvärdig roll eller som teamlead.
Du är van att arbeta i affärssystem/ärendehanteringssystem samt kan kommunicera väl i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Övrigt

Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Karlstad

Denna rekrytering sker i samarbete med Karriärbyrån Procruitment. Ansökan och frågor om jobbet ställs till Rekryteringsansvarig Jennie Forsell på jennie@procruitment.se. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.

Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här (https://www.procruitment.se/arets-raket-och-arets-rekryteringsfoeretag).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Procruitment
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2023
  • Ansök senast: 17 november 2023

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024