OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Customer support enheten ingår i Sales & Marketing avdelningen och arbetar bland annat med orderhantering för både maskiner och delar, utveckling av flödet från order till leverans samt med kopplingen mot prislistor och konfigureringar. Enheten består idag av 9 medarbetare fördelade mellan orderadministration samt pris och konfiguration. Är du en utvecklingsinriktad ledare som brinner för orderhantering och att utveckla processer i syfte att bygga marknadens bästa kundsupport? Vi söker dig som vill utveckla, driva och leda vår Customer support enhet. Du brinner för att utveckla processer och förenkla arbetssätt inom orderhantering - från ax till limpa. Du har erfarenhet av försäljning och kundsupport, gillar affärer och ha stort kundfokus samt trivs med att arbeta i en internationell miljö. Uppdraget handlar om att ta ansvar för hela orderprocessen för både vår maskinförsäljning och partsförsäljning och att utveckla en kundsupport med tydliga processer och stort kundfokus som är branschens bästa. Vidare innebär uppdraget att du tillsammans med dina medarbetare utvecklar vår prissättningsprocess och verktyg för prissättning samt säkerställa att sälj och prisstrukturer säkras mot övriga företaget. En viktig del av arbetet kommer även vara att säkerställa ett tydligt och effektivt samarbete med vår operationsorganisation gällande leveranser. Du är en van ledare med goda ledarmeriter sedan tidigare. Som ledare arbetar du med att skapa rätt förutsättningar för dina medarbetare och arbetar tillsammans med dem för att lyckas med ert gemensamma uppdrag. Du tycker om att ta ansvar och egna initiativ samt är strukturerad och har en god kommunikationsförmåga. Vidare trivs du med att samarbeta med olika typer av människor där du har nytta av din goda sociala kompetens. Det är även viktigt att du är flexibel och har en stor förmåga att anpassa dig efter olika situationer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för och utveckla order- och prissättningsprocessen. Utveckla enheten till att bli mer säljinriktad. Utveckla samarbetet med Operations med mål att uppnå god servicenivå för våra kunder. Ansvara för prognosinsamling från våra säljbolag och importörer. Ansvarar för IT-system kopplade till enhetens verksamhet. Ingår i Ledningsgruppen för avdelningen Sales & Marketing. Personalansvar för Customer Support enheten. Vara visionsbärare av våra kärnvärden - Pålitlig, Tillgänglig, Nyskapande, Tydlig, Enkelhet.Vi söker dig som har en relevant utbildning och erfarenhet från liknande uppdrag. Vidare ser vi gärna att du har kunskaper om modernt lantbruk. Har du särskild kunskap om våra produkter så ser vi självklart det som meriterande. Du har mycket goda svenska och engelska kunskaper i både tal och skrift. Kan du flera språk så ser vi det som meriterande. Allmänna kunskaper inom It-området samt att du har en god teknisk förståelse kommer också väl till pass. Ett visst resande kommer att förekomma. Tillsättning sker efter överenskommelse och urval görs löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vill du veta mer?Välkommen att kontakta Mattias Hovnert, Sales & Marketing Director på tel: 0142-81770 eller Maja Fundberg, HR-Developer på tel 0142-818 18. Intresserad:Välkommen med din ansökan senast den 2 april 2016.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elina Åsberg
0142-821 02
Daniel Stjärnberg
0142-882 38
Stefan Jingbratt
Bruno Wiik
0142-882 02
Maja Fundberg
0142-818 18
Camilla Nehler
0142-821 27
Johan Andersson
0142-817 62
Per Nilsson
0142-882 68
Elina Åsberg
0142-821 02
Joanna Engström
0142-817 89