OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det har nu öppnats upp en möjlighet för dig som vill arbeta i en utmanande och stimulerande roll hos Sveriges hetaste och snabbast växande teknikföretag. Hos Dirac får du arbeta med branchens bästa teknik och en kundbas som inkluderar många av världens mest välkända varumärken. Vi söker dig som besitter stor nyfikenhet för ljudteknik och som vill utvecklas tillsammans med Dirac. Brinner du för att få fram den bästa leveransen kopplat till både teknik och människa är du den vi söker. Vi ser fram emot din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Dirac är ett ljudteknikföretag som specialiserat sig på digital ljudoptimering. Oavsett var eller hur du lyssnar, om det är i en bil, från ett hemmabiosystem, en mobiltelefon eller ett headset, levererar Dirac en ljudupplevelse utöver det vanliga. Deras pantenterade algoritmer hittar roten till problemen för att ljudet sedan ska kunna optimeras till att låta mer dynamiskt. Som Customer Support Manager kommer du arbeta specifikt med produkten Dirac Live som korrigerar ljudbilden och kompenserar för rummets imperfektioner i en hemmabio-/HiFi-anläggning. I rollen kommer du fungera som second line support samt som länken mellan konsument och R&D då det krävs. Du välkomnas in i en härlig grupp där klimatet är öppet och hjälpsamt.
Rollen hos Dirac är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Dirac. Uppdraget kommer att vara på heltid och är långsiktigt. På sikt finns det mycket goda möjligheter att bli överrekryterad direkt till Dirac, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Du erbjuds:
* Att bli en del av en trygg organisation med stort utrymme för kreativt tänkande där dina initiativ och idéer värdesätts
* Goda utvecklingsmöjligheter då det finns många spännande roller med ansvar att växa in i
* En roll där du får mycket frihet under ansvar där du får driva ditt eget arbete framåt
* Arbete hos ett internationellt framtidsbolag där det kommer hända mycket framåt
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Customer Support Manager kommer du hantera ärenden från konsumenter vilket bland annat innebär:
* Samarbete med R&D
* Second line support
* Felsökning i hård- och mjukvara
* Produkttestning
* Buggrapportering
* Förbättringsarbete
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta i en kundnära roll där du hanterat ärenden på engelska
- Har ett stort intresse för ljudteknik
- Är mycket bekväm med engelska i både tal och skrift
- Har god datorvana
Det är meriterande, men inget krav, om du:
* Är utbildad ljudtekniker
* Har en god vana av ärendehanteringssystem, tex Jira
* Har arbetat med produkttestning och kan följa testspecar
Som person är du självdrivande, lösningsorienterad och prestigelös. Eftersom du kommer arbeta nära konsumenterna är det viktigt att du trivs med sociala kontakter och att du är serviceinriktad. Du har ett struktuterat arbetssätt och vidare är du nyfiken på att ständigt lära dig nya saker.
Övrig information
* Start: Omgående, du får max ha 1 månads uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, kontorstider med flex
* Placering: Centrala Uppsala
* Övrigt: OK att ibland arbeta hemifrån på sikt
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Dirac presenterar sig på deras hemsida - HÄR!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231