OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DEFAs mål är att göra människors liv enklare, mer effektivt och mer miljövänligt. De erbjuder produkter och tjänster som förbättrar hur människor laddar, förvärmer och säkrar sina fordon, belyser sina vägar och byggnader, styr sina fritidshus, dokumenterar sina tjänsteresor, laddar sina elbilar och mycket mer. DEFA strävar efter att utveckla nya fantastiska produkter genom kontinuerlig förbättring och innovation. DEFA är ett norskt företag, grundat 1946. De har för närvarande över 400 anställda på 3 kontinenter. Deras produkter och tjänster distribueras i mer än 30 länder över hela världen. Ytterligare information om DEFA Group finns på www.defa.com
Gillar du utmaningar och högt tempo och är en fena på att hantera kunder? Är du intresserad av hållbarhetsfrågor och teknik? Vill du få arbeta i ett litet team som präglas av hög kompetens och god sammanhållning? Då är detta jobb något för dig!
Customer Support till DEFA Group i Glumslöv
Ansvarsområde
Huvudsyftet med rollen är att ta emot och följa upp kund- och projektordrar, support samt reklamationshantering mot interna och externa kunder.
Dina främsta arbetsuppgifter
Serva och supportera externa och interna kunder via telefon, mail och web
Ta emot ordrar och lägga in dessa i affärssystemet kontinuerligt
Säkerställa och bekräfta leveranstider både internt och till kund
Daglig uppföljning av ordrar för att säkerställa leverans enligt bekräftelse
Reklamations- och eventuell kredithantering
Vid behov supportera säljkåren med offertarbete och liknande
Kvalifikationer
Du har gymnasial utbildning, gärna inom el eller du har läst el-lära på annat sätt och har god teknikförståelse. Du ska ha minst 3 års erfarenhet av liknande arbete, gärna från (teknisk) kundtjänst, callcenter eller arbete med el/belysning. Under tiden har du även skaffat dig goda kunskaper i reklamationshantering. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat, är van att jobba i affärssystem (MS Dynamics AX meriterande) och har goda kunskaper i Excel.
Vem är du?
Vi ser att du som söker är serviceinriktad och sätter kunden i första rum. Du är kommunikativ, handlingskraftig, strukturerad och noggrann. Van att arbeta självständigt nära kunden och affären. Du ska vara teknisk intresserad och tycka om att lösa problem, ha god simultanförmåga då det krävs att du har många kundärenden i gång samtidigt. Du har mycket driv och levererar goda resultat, även under tidspress.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på DEFAs huvudkontor i Glumslöv som ligger nära både motorväg, tågstation och busshållplats.
I denna rekrytering samarbetar DEFA Group med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information kontakta gärna Kristian Berglund, 0709-605372.
Välkommen med din ansökan!