Customer Support på Lomax i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Customer Support på Lomax

Är du en person som drivs av kundservice och har en stark servicekänsla? Vill du arbeta i en miljö som kännetecknas av en positiv atmosfär, kollegor som motiveras av samarbete, sprider energi och har förmågan att jobba i ett högt tempo? Då kanske du är vår nya kollega!

Om tjänsten

I rollen som Customer Support hos oss på Lomax får du ett varierande jobb med många olika arbetsuppgifter. Ditt primära ansvar blir att hantera hela flödet på kundtjänst som innefattar bl.a. kunduppläggning, order, rådgivning, godssökning, returer, via telefon, mail och chatt. Även uppsökande via telefon och i vissa fall kundbesök.

Din viktigaste kompetens är en tydlig servicegen. Du måste vara bekväm med att din huvudsakliga uppgift kommer bestå av att hantera kundförfrågningar, där syftet alltid är att göra kunden mer nöjd än när de tog kontakt. Du ska motiveras av att hantera både lätta och tunga klagomålsärenden, där samarbete över avdelningar krävs.

Du kommer att samarbeta med det svenska teamet, men även med vår organisation i Danmark, produktteam, lager och kundtjänst.

Dina arbetsuppgifter kommer även att omfatta:

- Vägledning och rådgivning till kunder

- Förfrågningar opm försändelser

- Skapa strukturer

- Hantering av reklamationer

- Hantering av ersättningsbeställningar och returer

- Skapande av order och kreditnota

Placering är på vårt kontor i Helsingborg. Resor till huvudkontoret i Danmark kommer att förekomma.

Om dig

För att trivas i rollen ser vi att du har erfarenhet av kundservice från liknande jobb, att du kan hantera upprörda kunder på ett trevligt och respektfullt sätt samt att du lyckas vända negativa upplevelser till positiva upplevelser för våra kunder. Du är bra på att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på både svenska. Meriterande med kunskaper i danska.

Det är en fördel att du kan kommunicera på svenska på avancerad nivå.

Vi vill att du

- Vågar fatta beslut

- Trivs med flera olika arbetsuppgifter där det kan finnas behov av snabb omställning

- Tycker om att ha en stor kontaktyta i hela organisationen

- Kan arbeta strukturerat i en ibland hektisk vardag

Personliga egenskaper

Du är serviceminded, utåtriktad och bra på att lyssna. Du är bra på att skapa kontakt med andra och ser till att alla kunder får det de förväntar sig utifrån en bra behovstäckning

Du är övertygande, positiv och trevlig. Du kan känna ditt leende och din trovärdighet över telefon, och du är entusiastisk och visar en naturlig respekt för andra människor

Du är uthållig, strukturerad och noggrann. Du lägger kraft på dina uppgifter och håller på tills de är lösta. Du vet hur du strukturerar din tid och håller alltid deadlines

Om Lomax

Lomax har funnits sedan 1962 och är idag en av Danmarks största totalleverantörer till danska företag med ett brett sortiment inom kontorsmaterial, elektronik, möbler, lagerutrustning, kök & catering och rengöring. Med ett starkt växande produktsortiment på över 32.000 artikelnummer är Lomax en "full service partner". Lomax har utvecklas från att vara en traditionell katalogverksamhet till att i dag vara en modern internetbaserad verksamhet med dag till dag-leveranser. Vi har stora ambitioner för snabb tillväxt, där du kommer att spela en stor och viktig roll.

Vi erbjuder

När du börjar hos oss kommer du att gå igenom en grundlig introduktionsprocess, där du går runt i hela företaget och introduceras för varje enskild avdelning, så att du vet hur vi är organiserade och vem som gör vad.

Du får ansvar och gott om möjligheter att till fullo utnyttja dina kunskaper i ett spännande jobb med 225 engagerade kollegor i Sverige och Danmark. Det betyder mycket för oss att du utvecklas i jobbet. Och behöver du vidareutveckla din kompetens genom fortbildning och kurser så stödjer vi gärna detta.

Vi lägger stor vikt vid en informell, rolig och lärorik arbetsmiljö med möjlighet att påverka. Men vi förväntar oss att du håller dig informerad om utvecklingen inom ditt område.

Vi ser fram emot att träffa dig

Låter detta som ditt drömjobb vill vi gärna att du hör av dig så fort som möjligt. Skicka en kort och trevlig presentation där du berättar varför just du är den rätta för oss.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Lomax med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 6 mars 2023. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller sofia@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qarat
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2023
  • Ansök senast: 6 mars 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024