Customer Support Representative

Customer Support Representative

Arbetsbeskrivning

Är du serviceinriktad, nyfiken, driven och sätter kunden i fokus? Vi söker medarbetare till område Customer Support MRO and Spares.

Din roll

Som Customer Support Representative kommer du att ha ett övergripande ansvar för hanteringen av våra kunders beställningar av reservdelar, reparationer och underhåll, allt från förfrågan till beställning, leverans och fakturering. Du kommer att vara kundens primära kontaktyta för den dagliga driften, leveransbevakning, statusrapportering och kommersiell hantering kopplat till reservdelsförsäljning och komponentunderhåll för befintliga och kommande militära och civila kunder. Vi är i en fas där vi har flertalet nya kunder, kontrakt och projekt på gång vilket ställer nya krav på verksamhet och arbetssätt för att säkerställa effektivt genomförande.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

* Dialog med våra kunder
* CS representant i pågående projekt
* Gränssnitt mellan kund och underhållsverkstad/inköp
* Analys och utveckling av flöden och arbetssätt
* Orderregistrering, leveransbevakning och rapportering
* Ta fram kostnadsförslag och offerter
* Fakturering
* Samverkan och koordinering med våra underhållsverkstäder
* Målstyrning och effektiviseringsarbete

Placeringsort för tjänsten är i Linköping.

Din Profil

Vi söker dig med starkt leveransfokus, som ser och förstår både affärens och kundens behov, har helhetsperspektiv samt är driven i förändring- och effektiviseringsarbete. Du värdesätter samarbete och god kommunikation med kollegor och kunder, är noggrann, strukturerad och orädd att utmana etablerade sanningar.

Önskvärda kvalifikationer

* Nyfiken
* Kommunikativ
* Affärsförståelse
* Goda kunskaper i engelska, skrift och tal
* Goda kunskaper i Excel

Meriterande kvalifikationer

* Erfarenhet av IFS eller liknande affärssystem
* Erfarenhet av flyg- och/eller annan underhållsverksamhet

Du har, som vi bedömer, en relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att passa i rollen tror vi att du har god affärsmässig förståelse, ett starkt driv, engagemang och förmåga att få saker att hända samt är ansvarstagande och samarbetsorienterad. Du är strukturerad och trivs med ett stort kontaktnät med många gränssnitt och relationer samt tycker om när dagen varierar beroende på vad som kommer in.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap

Vad blir du en del av?

Du blir en del av område Customer Support MRO and Spares inom avdelning Customer Support, Business Unit Gripen Sustainment, Saab Aeronautics.

Området ansvarar för customer support för komponentunderhåll samt reservdelsförsäljning. Vi är idag 13 medarbetare i Tannefors, Malmslätt och Arboga. Placeringsort kommer att vara i Linköping men tjänsteresor inom Sverige samt internationellt kan bli aktuella.

Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter.

Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och supportande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär.

Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Saab är stolt karriärföretag 2022 - läs mera här

Läs mer om oss här

Vi tillämpar löpande urval för denna rekrytering vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Om du matchar profilen som beskrivs ovan och är redo för en utmaning, skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Sista ansökningsdag: 2022-06-15

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Saab AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2022
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024