OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Storytel är Nordeuropas största tjänst för ljudböcker i mobilen. Vi erbjuder tusentals ljudböcker och e-böcker på 25+ marknader och förväntas lansera vår tjänst på flera nya marknader inom de kommande åren. Vårt fokus är att ge våra kunder en bra upplevelse och att ha kul på jobbet! Vi växer snabbt och behöver nu förstärkning till vår kundtjänstavdelning i Stockholm.
Om rollen
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att spela en viktig roll på Storytel eftersom du kommer att ha daglig kontakt med våra kunder. Det är därför viktigt att du kan kommunicera på ett engagerat, omtänksamt och trovärdigt sätt som bygger långsiktigt förtroende med våra kunder. Våra kundtjänstmedarbetare älskar att kommunicera med våra kunder, svara på frågor, lösa problem eller ge ett bra boktips. Du kommer att rapportera till Kundtjänstchefen i Sverige.
Som kundtjänstmedarbetare är din huvuduppgift att:
- Svara på frågor från våra kunder på den svenska marknaden. Främst via e-post, telefon och sociala medier, men också genom andra kanaler
- Ge personlig support till våra kunder utifrån vad som ligger i linje med vårt varumärke och tonalitet
- Svara på apprecensioner
- Svara på bokrecensioner
- Identifiera nya trender och förbättringsområden
- Buggrapportering
Är det här du?
För att lyckas i denna roll tror vi att du är en kreativ problemlösare som tycker om att vara proaktiv. Rollen passar dig som är van att använda smartphones och andra tekniska produkter samt är service-minded. Du är någon som förstår värdet av god kundvård, gillar utmaningar och uppskattar att lära sig nya saker.
Det vi ser som krav för denna roll är:
️ Minst 2-års erfarenhet från liknande tjänst
Du har tidigare erfarenhet av kundkontakt via telefon
🇪 Du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska
Erfarenhet i Zendesk samt att tycka om ljudböcker och e-böcker är meriterande.
Vad vi erbjuder
Storytel erbjuder en vänlig, entreprenöriell och snabbrörlig miljö, där nya idéer och kreativitet välkomnas. Vi gillar att göra saker på nya sätt och ifrågasätta gamla metoder. Kulturen på Storytel kännetecknas av att vi som arbetar här är välkomnande och hjälpsamma. Vi tror inte på hierarki och mikromanagement, vi tror starkt på att ge ansvar och att få växa med det. Här finns både stöd men också stort utrymme att vara med och påverka och utveckla. Om du vill läsa mer om oss och våra produkter, gå in på www.storytel.com (http://www.storytel.com/).
Låter detta intressant? Ansök redan idag! Positionen är på heltid med start enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Runesson
Hanna Lindroth
Josefine Neurath
Josefine Neurath