OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The ROL group of companies is a privately-owned business with a rich history that dates back to 1985. For over 30 years, ROL and our subsidiaries have developed and supplied products and solutions used in thousands of retail stores and offices around the world. Our HQ is located in Jönköping, Sweden but we operate globally both through manufacturing and sales channels. In the ROL group of companies we are
ROL Fredbergs är specialister på kompletta och smarta inredningslösningar till kontor, butiker och restauranger och har en gedigen och bred kundlista. Företaget är ett dotterbolag till ROL AB och har sitt huvudkontor i Jönköping. Just nu söker vi en Customer Support medarbetare på heltid med placering i Jönköping.
Drivs du av att skapa tillförlitliga relationer och att sätta kunden i högsta fokus? Trivs du med ett jobb som kräver eget ansvar, och som handlar till stor del av orderhantering i affärssystem och kundkontakt per telefon, så kan den här tjänsten vara något för dig. I rollen som Customer Support kommer dina huvudsakliga ansvarsområden bestå av att hantera befintliga kunder och hålla den dagliga kontakten med kunden. Här är det även viktigt att du tillämpar ett affärsinriktat förhållningssätt då vi ser att du gör allt du kan för att optimera affären och tillfredsställa kundens behov vid varje tillfälle.
Tjänsten kommer framförallt att fokusera på ICA som är en av våra större kunder och du kommer jobba tätt ihop med både Project Manager och Key Account Manager (KAM) inom ICA-kontot.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Tjänsten innebär en bred variation av uppgifter, nedan följer en lista på de uppgifter du kommer sysselsätta dig med;
* Hantera orders. Lägga in order i vårt affärssystem, följa upp, och fakturera.
* Hjälpa och guida Kunder per telefon.
* Kunna svara på kundfrågor och hantera leveransfrågor, på ett professionellt och serviceinriktat sätt.
* Supporta projektledare vid diverse uppgifter.
* Jobba med artikelvård enligt projektledarens önskemål.
* Skapa merförsäljning hos befintliga kunder.
* Koordinera montage.
Utöver det ska du alltid sträva efter att styra varje insats mot uppsatta hållbarhets-, kvalitets- och miljömål, samt följa de generella riktlinjer som utges av företaget.
Kravprofil och personlig profil
För att lyckas i rollen är du som person serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Tidigare erfarenheter från liknande arbetsuppgifter har lärt dig att social kompetens tillsammans med förmågan att snabbt få saker gjorda är en ovärderlig kombination. Att du har ett säljande sätt är en självklarhet då du verkar inom en resultatorienterad bransch.
Du har;
* Ekonomisk/Teknisk utbildning,
* Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Tidigare erfarenhet av telefonförsäljning,
* Insikt i projektledning är en merit, men inte ett måste.
* Erfarenhet av affärssystem, affärssystemet IFS är meriterande,
* God kunskap i Office 365-paketet
* God kunskap i Engelska och Svenska, både i tal och skrift.
Ansökan
Din ansökan vill vi ha in senast 2021-04-16. Har du frågor eller funderingar om tjänsten är du välkommen att kontakta Mico Olsen, Head of Operation Fredbergs, 036 36 8836 eller Henrik Stahre, KAM Operation, 036 36 88 44. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!