Customer Support Specialist

Customer Support Specialist

Arbetsbeskrivning

Hyundai Mobis tillhandahåller originalreservdelar och tillbehör för Hyundai och KIA. Företaget har huvudkontor i Seoul och ingår som en del i Hyundai Motor Group. Den europeiska organisationen Mobis Parts Europe har filialer i Belgien, Tyskland, Storbritannien, Spanien, Italien och Sverige, med huvudkontor i Frankfurt. Den svenska filialen ansvarar för distribution och försäljning till den nordiska och baltiska marknaden. Distributionslager med tillhörande kontor ligger på Torsviks industriområde utanför Jönköping, och försäljningsorganisa-tionen utgår från Upplands Väsby. Totalt har filialen ca 100 medarbetare och omsätter drygt 100 miljoner EUR.
Customer Support Specialist
Vi förstärker vårt team på Customer Support och söker dig som har en naturlig fallenhet för kundservice och kan bidra till vår customer success. Du ingår i ett litet sammansvetsat team och blir en nyckelspelare för vår fortsatta utveckling och måluppfyllelse. Vill du arbeta i en internationell miljö i en modern organisation som har ett starkt medarbetarperspektiv? Läs då vidare.
Vad ska du göra?
Kort innebär dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera kundförfrågningar från Hyundais och KIAs distributörer och återförsäljare. Du ger besked om orderstatus, leveranstider, leveransförmåga, prioriteringar och priser mm. Support sker genom mail samt ticket-system med internationella arbetskollegor, leverantörer, kunder och andra samarbetspartners. Med rollen kommer också intern kommunikation med våra inköpsavdelningar, och extern kommunikation med nationella och internationella leverantörer.
Vem är du?
Vi tror att du har några års erfarenhet från någon liknande roll, erfarenhet från bilbranschen är ett plus. Det viktiga är dock att du har driv och nyfikenhet för ditt eget ansvarsområde, att du fullföljer dina arbetsuppgifter och bidrar till teamets samlade framgång . Du arbetar strukturerat, kan hantera många ärenden samtidigt, och ser och förstår detaljerna som gör skillnad för kundupplevelsen.
Tjänsten ställer krav på flytande svenska och engelska, i tal som skrift, och vi tar för givet att du har god datorvana och kunskaper i Excel. Baskunskaper i norska är meriterande.
Tjänsten är en visstidsanställning till den 31 dec 2022, med möjlighet till förlängning. Du ingår i Team Customer Support och rapporterar till Head of Team Customer Support.
Tveka inte att skicka in din ansökan till workswe@gmobis.com. Senast den 28 februari vill vi ha den men löpande urval gäller. Vill du veta mer om oss och tjänsten är du välkommen att slå en signal till rekryterande chef Maik Sarkis, tfn: +4676 777 07 42, eller HR-chef Tina Edsmalm, tfn: +4673 765 91 58.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor Sundbyberg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Postadress

Löfströms Allé 5
Sundbyberg, 17225

Liknande jobb