Customer Support Specialist

Customer Support Specialist

Arbetsbeskrivning

Vår kund i centrala Göteborg söker nu en Customer Support Specialist med tekniskt intresse som vill bli en del av en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Teamet du kommer bli en del av supporterar företagets kunder i den egna mjuk- och hårdvaran och att knyta kontakter med nya kunder och bibehålla relationer med befintliga kunder är något du tycker är en självklarhet. Här får du möjlighet att ta stort ansvar och ta dig an nästa utmaning i din karriär samtidigt som du är med och gör skillnad för människor! Läs vidare nedan!

Vi erbjuder dig


• En möjlighet att få arbeta i en global miljö där resor utomlands förekommer regelbundet (flera gånger i månaden)
• En engagerad konsultchef som stöttar dig i din karriär
• Fast månadslön och goda förmåner

Om rollen

Dina arbetsuppgifter innefattar support via telefon och mail, men framförallt kommer du utbilda användare av företagets produkt och supportera denna på plats. Du kommer också förbereda demos av produkten för att sedan presentera denna på mässor. I arbetet ingår resor i Europa och Mellanöstern och det är viktigt att ser detta som en rolig utmaning i din karriär för att trivas i rollen. Du kommer få vara en del av ett team på fem personer där ni tillsammans stöttar varandra och där du kommer få möjlighet att lära dig av seniora kollegor.

Vi söker dig som 


• Har en akademisk utbildning, gärna inom teknik/IT eller liknande område
• Har arbetat minst två år i kundservice/support
• Har ett stort tekniskt intresse och förståelse
• Är orädd och tycker det är intressant att arbeta hands-on med tekniken i produkten
• Har obehindrade kunskaper i engelska i tal och skrift, kunskaper i fler språk är meriterande
• Ser frekvent resande i arbetet som en rolig utmaning 

Vidare är du ansvarstagande, självgående och vågar ta egna initiativ. Du gillar att skapa relationer och leverera ett kundbemötande i världsklass. Du är pedagogisk i ditt sätt att förklara saker och gillar att lösa problem som uppstår längs vägen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom eller mot sjukvården. 

Start för uppdraget är i augusti/september. 

Om Sigma IT Tech

Sigma IT Tech startade sin verksamhet 2018 och har cirka 60 konsulter i Göteborg. Vi är specialister på en sak – talanger inom drift, support och infrastruktur. Bland våra kunder finns allt från kommuner till välkända företag och mindre, snabbt växande bolag.

Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultbolag med över 5000 medarbetare. Inom Sigma har vi visionen ”Expect a better tomorrow” vilket är vår dagliga ledstjärna; en bättre morgondag för våra konsulter, våra kunder och för samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och har bland annat ett stort engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ. Läs gärna mer om dessa i länken nedan.

http://www.sigmaitc.se/om-oss/csr

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigma IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2020
  • Ansök senast: 17 juli 2020

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024