Customer Support Specialist

Arbetsbeskrivning

Om CarlaVi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa eller leasa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. Bolaget grundades 2020 i Stockholm och är nu i en spännande tillväxtfas och letar därför efter en ny härlig kollega till vår Support.
På Trustpilot kan du även läsa mer om vad våra kunder tycker om oss: https://www.trustpilot.com/review/carla.se3 år efter lansering är vi #1 i Sverige, har över 700 omdömen och en imponerande 4,7/5 i betygOm rollenSom Customer Support Specialist ingår du i Support-teamet som bl.a. hanterar kundärenden, svarar i växeln, följer upp med kunder efter leverans. Du är ansvarig för hanteringen av de administrativa uppgifterna efter att vi har levererat bilen och har ett nära samarbete med både interna och externa stakeholders. I dina uppgifter ingår bland annat:
Svara på frågor och förfrågningar från kunder via olika kommunikationskanaler som telefon, e-post
Uppföljning med kunder efter leveranser
Hantera kundklagomål genom att lyssna på kundens oro, förstå problemet och arbeta mot en lösning eller ersättning.
Underlätta returprocessen för kunder och behandla återbetalningar enligt företagets riktlinjer.
Aktivt bidra med idéer till processförbättringar och underhåll av rutiner

Vem är du?Som person är du energisk, engagerad, social, strukturerad samt drivs av resultat och långsiktig kundnöjdhet. Du har lätt att adaptera dig till kunden som värdesätter sin tid och service samt klarar av att leverera en agil, kvalitativ och friktionslös köpupplevelse. Vi ser gärna att du:
Tidigare erfarenhet av kundtjänstroller, företrädesvis via telefon och email
Erfarenhet av roller med administration
Har god kunskap inom praktisk bilhandelsjuridik, såsom MRFleveransvillkor, distansavtalslagen och KKL. Vi söker även någon med erfarenhet av hantering av serivce- ochgarantiärenden inom bilbranchen
Gillar att arbeta i högt tempo
Är handlingskraftig och kan fatta snabba beslut
En bevisad stjärna på kundservice
Förmåga att kunna kommunicera med kunden, interna avdelningar och leverantörer på ett effektivt sätt
Kommunikativ och talar och skriver flytande svenska och engelska
Har B-körkort

Vad vi erbjuder dig
Chansen att från grunden bygga upp ett företag som vill skapa en ny standard för hur kunder köper el- och laddhybridbilar, online
En dynamisk start-up miljö, där vi försöker jobba smartare och inte bara hårdare. Balansen mellan jobb och fritid är viktig för att skapa ett långsiktigt hållbart företag.
Ett tankesätt där vi tror att styrka finns i mångfald. Vi anställer människor oavsett bakgrund, utbildning, erfarenhet eller kön.
Frihet att välja arbetsplats, kontor finns men vi sätter inga krav på att du behöver vara på plats utan tycker att det viktigaste är att du leverera på dina arbetsuppgifter

Start: ASAPAnställningsform: Heltid och tillsvidareOrt:Huvudkontoret iStockholm och delvis vår verkstad i KungängenArbetstider: Kontorstider, 09.00-18.00, med några korta insatser på kvällar och helgerRapporterar till: Support & LogistikchefÄr du vår nya kollega? Se till att ansöka redan idag! Urval och intervjuprocessen sker löpande så säkerställ att skicka din ansökan snarast.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Carla
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2024
  • Ansök senast: 4 april 2025

Liknande jobb


15 oktober 2024

10 oktober 2024

10 oktober 2024

1 oktober 2024