Customer Support Specialist sökes till global kund!

Customer Support Specialist sökes till global kund!

Arbetsbeskrivning

Om företaget

För kunds räkning söker vi nu omgående flera Customer Support Specialists med placering i Nyköping. Uppdraget är på heltid, ca 1 år. Önskad start omgående!

Som Customer Support Specialist på vår kunds regionala distributionscenter kommer du att vara en viktig medlem i orderteamet. Du kommer arbeta med orderregistrering och orderbevakning, intern kundproblemlösning, samt avvikelse från ärendehantering och andra administrativa uppgifter. Platsen för dessa roller är Nyköping.

Är du en analytisk problemlösare och en social person med erfarenhet av orderhantering eller kundtjänst? Då är detta rätt öppning för dig!

Arbetsuppgifter:

Hålla det övergripande ansvaret för orderhanteringsprocessen, från orderregistrering till orderbevakning.

Interagera med andra avdelningar.

Informera proaktivt interna kunder om problemlösningsstatus, eftersläpningsstatus och alla affärsrelevanta förändringar.

Utarbeta och analysera regelbunden statistik, använda tillgängliga verktyg och samla in relevant kundinformation.

Formell kompetens:

Bra kunskap om SAP.

Erfarenhet av orderhantering eller materialplanering , helst i en liknande bransch och B2B.

Kunskaper i Microsoft Office.

Förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och kunna arbeta självständigt.

Att vara en öppensinnad person som alltid strävar efter att förstå kundernas krav och försöker hitta bästa möjliga lösning.

Bra kommunikationsförmåga och interkulturell förståelse.

Flytande svenska samt goda kunskaper av engelska i tal och skrift, eftersom du kommer att arbeta som en del av en global organisation. Ett annat nordiskt språk är en fördel!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Nyköping

Tillträdesdag

Omgående

Information

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi kommer göra intervjuer löpande, och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, sök därför redan idag!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2021
  • Ansök senast: 19 september 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024