Customer Support Specialist till Bygglet

Arbetsbeskrivning

Nu finns en spännande möjlighet inom Customer Support hos Bygglet; bolaget som erbjuder Sveriges populäraste projektverktyg för byggbranschen!
Vi är under tillväxt och behöver stärka upp vårt supportteam med ytterligare en kollega.
Vi söker dig som är teknikintresserad, engagerad och kommunikativ med förmågan att ge våra kunder en serviceupplevelse i världsklass!
Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Customer Support Specialist kommer ditt största fokus vara att leverera den bästa möjliga upplevelsen till Bygglets kunder. Du kommer att ha en viktig roll i vårt supportteam där du ansvarar för att hjälpa våra kunder med alla typer av frågor som rör vårt system, samt arbeta för att utöka våra kanaler för self-service.
Supportteamet arbetar med roterande uppgifter som innefattar chatt, mail och telefon och strävar efter att vara ett självgående team som tillsammans löser uppgifterna för att möta kundernas krav.
Dina främsta arbetsuppgifter innebär felsökning, problemlösning och konsultation/rådgivning kring olika funktioner i systemet. Du kommer att tillbringa dina dagar med mycket kundkontakt tillsammans med närmsta teamet och även i nära samarbete med övriga interna avdelningar som försäljning, marknad och produktutveckling.
Din pedagogiska och kommunikativa förmåga kommer att vara en nyckel till framgång, liksom din tekniska förståelse för IT-system.


OM DIG
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från teknisk kundsupport, customer success eller liknande och som alltid sätter kunden i centrum. Du trivs med att jobba i en serviceinriktad miljö med en spännande Saas-tjänst.
Som person är du lyhörd och kan på ett förtroendeingivande och flexibelt sätt bygga långsiktiga relationer med våra kunder. För att lyckas i rollen behöver du snabbt kunna identifiera och lösa kundernas behov på ett pedagogiskt och positivt sätt.
Vi söker dig som:
Har ett stort teknikintresse och mycket god förståelse för olika IT-system
Är serviceinriktad, hjälpsam och älskar problemlösning
Är tålmodig och har en god pedagogisk förmåga

God kommunikationsförmåga i svenska, i både tal och skrift är ett krav.


ANSÖKAN
Låter det här som en spännande möjlighet? Då är du varmt välkommen att höra av dig!
I den här rekryteringen samarbetar Bygglet med Committo. Kontakta Rebecca Oldenfeldt på +46703013298 eller rebecca.oldenfeldt@committo.se för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt.


OM BYGGLET
Bygglet är ett snabbväxande och expansivt mjukvaruföretag som utvecklar ett modernt och användarvänligt projektverktyg för byggbranschen.
Att hjälpa våra kunder att bli framgångsrika ger oss en stabil tillväxt. Bygglet har gått från 3 till nära 45 medarbetare och 120 miljoner kronor i omsättning på några få år. När Finincial Times listade de 30 starkaste bolagen i Norden, då fanns vi med på listan. Och inte mindre är 7 gånger har Dagens Industri utnämnt oss till Gasell, det vill säga ett verkligt lönsamt företag som växer snabbt.
Vi håller till i det nyrenoverade lokstallet i Gamlestaden i Göteborg, vilket även är det nordiska huvudkontoret för SmartCraft Group som är en ledande leverantör av digitala lösningar och Saas-tjänster till hantverkare och hantverksbolag i Norden. Tillsammans har koncernen 115 000 + användare som stöttas av 189 anställda på 14 kontor i Sverige, Norge & Finland.
Att arbeta på Bygglet innebär att vara en del av en familjär stämning samtidigt som det finns ett starkt entreprenöriellt driv och en vilja att ständigt förbättra vardagen för våra kunder. Som en del av SmartCraft koncernen finns stora möjligheter framåt att arbeta i en internationell miljö och med kontaktytor över flera bolag.
Välkommen till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Committo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2024
  • Ansök senast: 13 mars 2025

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024

19 november 2024