Customer Support till Arboga

Customer Support till Arboga

Arbetsbeskrivning

Är du serviceinriktad, noggrann och van att stötta egna organisationen såväl som externa kunder? Vi söker nu en administrativt begåvad supportmedarbetare till vårt team i Arboga.


Din Roll

Vi söker nu en customer supportmedarbetare till planeringssektionen i Arboga, som idag består av sju medarbetare. Tillsammans med elva medarbetare i Malmslätt, är vi en sektion som ansvarar för planering, orderhantering och customer support. Våra underhållsverkstäder arbetar bland annat med mekaniska och el-mekaniska system för både civila och militära kunder.

Arbetsuppgifterna hos oss består bland annat i att hantera orderflödet som kommer in genom att registrera inkomna reparenter. I rollen som customer support är du spindeln i nätet gällande reparationsförfrågningar och att ta fram kostnadsförslag som skickas till kund. Du koordinerar tekniska förfrågningar och har en nära dialog rörande kundfrågor både inom Saab men även med externa kunder. Som customer support har du en helhetsbild av flödet från inkommande order till att enheten är klar för fakturering. I arbete ingår också att driva och delta i målstyrnings- och förbättringsarbetet.

Sektionen finns på två orter och vi jobbar med gemensamma frågor och kontrakt. Du kommer att vara stationerad i Arboga men tjänsteresor förekommer, främst till Linköping.



Din Profil

Vi söker dig som trivs i en affärsorienterad miljö, strävar aktivt mot hög servicenivå och kundtillfredsställelse genom interaktion och samarbete med flera olika kontakter, både inom den egna gruppen men även med andra organisationsenheter inom Saab.

Krav

* Erfarenhet av administration
* Fakturahantering
* Goda kunskaper i Excel
* Goda kunskaper i engalska, skrift och tal
* Körkort kategori B


Meriterande

* Erfarenhet av IFS eller liknande system

Du har en som vi bedömer relevant utbildning. Har du vidaregående utbildning inom området är det meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, och för att passa i rollen tror vi att du har en god affärsmässig förståelse, du har ett starkt driv, engagemang och förmåga att få saker att hända samt är ansvarstagande och

samarbetsorienterad. Du är strukturerad och trivs med ett stort kontaktnät och tycker om att dagen kan variera beroende på vad som kommer in.

Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.



Vad du blir en del av

Support och Service, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.
Avdelning Maintenance production är vår samlade kompetens för apparatunderhåll, reparation och fåstyckestillverkning. Avdelningen möjliggör en effektivare verksamhet och konkurrenskraft för Support och Services.

Sista ansökningsdag
18 Nov 2020

Kontakt
Johannessen TommyHead of production planning

Support & Services

tommy.johannessen@saabgroup.com
+46 102156532

Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en utmanande miljö, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma mål - att skydda människor.

Läs mera om oss här

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Saab AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2020
  • Ansök senast: 18 november 2020

Liknande jobb


26 november 2024