Customer Support till Bee Charging Solutions

Customer Support till Bee Charging Solutions

Arbetsbeskrivning

För att hållbart kunna ha det samhälle vi är vana vid behöver vi göra förändringar, bland annat i vårt sätt att transportera oss genom omställningen till eldrift. Bee Charging Solutions är en av Sveriges ledande aktörer inom e-mobility och kommer, genom att tillgodose marknadens behov av enkel, flexibel och kvalitativ laddning till elbilar, att växa ytterligare de kommande åren. Därför söker vi nu dig som vill arbeta med kundservice i en snabbväxande bransch inom ett av de mest aktuella teknikområdena!



FÖRETAGET

Bee Charging Solutions har sedan starten 2015 vuxit till att idag vara cirka 30 dedikerade medarbetare som brinner för att driva omställningen till elektrifierat. Detta görs genom att erbjuda tjänster inom e-mobilty och sprida kunskap för att inspirera fler att välja elbil. Förutom att tillhandhålla helhetslösningar som möjliggör snabb och säker laddning där människor bor och jobbar, har Bee ett av Sveriges ledande nätverk av publika laddstationer. Detta gör det enkelt att äga och köra elbil och du kan fokusera på vart du ska härnäst, istället för hur du skall ta dig dit.

Den 1 juni kommer Bee att byta namn till Mer Sweden AB och ingå i den europeiska laddkoncernen Mer. Laddkoncernen består av företag i Sverige, Norge, Tyskland och Storbritannien. Vi kommer därmed att få ännu bättre möjligheter att utveckla vårt erbjudande och laddnätverk för våra kunder - både här hemma och över nationsgränserna.



DU ERBJUDS:

- möjligheten att vara ansiktet utåt för ett innovativt företag inom en starkt växande bransch.
- introduktionsprogram där du lär känna produkten/tjänsten, rollen och de olika avdelningarna.
- en roll med stort eget ansvar och möjligheten att bidra med din kunskap.




TJÄNSTEN

Som Customer Support på Bee Charging Solutions kommer du att ha en betydelsefull roll där du, tillsammans med dina kollegor, ansvarar för all support till företagets kunder. Du är spindeln i nätet och har många kontaktytor, vilket innebär att din struktur och koordinerande förmåga kommer att sättas på prov. Du kommer att arbeta med 1st line-support och hantera en stor bredd av ärenden inom såväl teknisk felsökning, fakturafrågor samt felanmälningar.

Bee’s verksamhet är under ständig utveckling och du förväntas bidra med ditt engagemang och din kunskap i syfte att höja kvaliteten på ditt och dina kollegors arbete.



EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER:

- ge bästa tänkbara service åt kunder via telefon och mejl.
- lösa tekniska kundärenden genom felsökning, problemlösning och koordinering med kollegor.
- administrera och förbereda underlag för fakturering.
- ge förslag på affärsförbättringar utifrån den information du får i din kontakt med kunder.




VI SÖKER DIG SOM:

- är erfaren inom och trivs i att arbeta med kundservice och många kontaktytor.
- har ett tekniskt intresse och tycker om att ta reda på hur saker funkar.
- är lugn och fokuserad när det blir stressigt och klarar av att hantera utmanande samtal från kunder som behöver hjälp.

- talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
- handlingskraftigt tar dig an olika arbetsuppgifter och kan ”kavla upp ärmarna” när det behövs i en organisation där alla hjälper alla.
- har en slutförd gymnasieexamen.




SOM PERSON TROR VI ATT DU ÄR/HAR:

- God samarbetsförmåga. Du har en fallenhet för att bygga relationer, att kommunicera och du tycker genuint att det är roligt att ha med människor att göra.
- Analytisk förmåga. När du möts av ett problem så kan du se det från olika vinklar, identifiera orsaken och föreslå en lämplig lösning samt har ett helhetsperspektiv.
- Självorganiserande. Du planerar ditt eget arbete och har enkelt för att prioritera de uppgifter som är mest affärskritiska.


ÖVRIG INFORMATION

Start: augusti.

Arbetstider: heltid, ordinarie kontorstider.

Plats: Helsingborg.

Anställningsform: rekrytering, där anställning sker direkt hos Bee Charging Solutions.



Vi hoppas att du finner tjänsten intressant och du är välkommen med din ansökan. Urvalet sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt!

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Bee Charging Solutions önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten vänds till oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-hub
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2021
  • Ansök senast: 5 november 2021

Postadress

Sveavägen 141
Stockholm, 11346

Liknande jobb