OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har vi på The Pace/Wise Professionals ett grymt uppdrag för dig som vill vara ansiktet utåt för ljuset från Varberg, ett bolag som stolt bär hela kedjan från produktion till försäljning av svensk belysning. Uppdraget är för Dig som vill vara en serviceambassadör så väl internt som externt, som sätter stolthet i att säkerställa kundlöftet och som jobbar effektivt för att skräddarsy den bästa lösningen till varje kund! Vi letar helt enkelt efter Dig som vill bli nästa kollega till kundsupportteamet på gedigna Belid Lighting AB i Varberg.
Tjänsten är på heltid med start omgående och kommer att pågå fram till och med sommaren 2022. Arbetstiderna kommer att variera något under hög- och lågsäsong.
Ditt uppdrag
I din roll kommer du att ingå i ett team om 3 medarbetare och en teamledare där du får möjlighet att arbeta både inom B2B och B2C. Du kommer vara ett viktigt stöd för dina KAM-kollegor och samtidigt vara ansiktet utåt för bolaget.
Exempel på arbetsuppgifter:
Vara en aktiv del av teamets säljsupportorganisation via telefon och emailOfferthantering gentemot Belids B2B kunderSäljsupport för Belids B2C kunderKoordinera ärenden internt inom Belid för att säkra en kvalitativ kundservicenivå Förse KAM-kollegor, agenter och kunder med efterfrågad information, såsom teknisk produktinfo, priser och bilder etcOrderregistreringVia e-mail och telefon hantera kundorders och leveransbevakning vid behov
Din bakgrund
För att axla rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet från arbete inom kundsupport. Du är van vid, ett periodvis, högt tempo och du trivs med att hantera flera uppgifter parallellt, högt som lågt. Det har ett flexibelt- och kundfokuserat förhållningssätt samt gillar att hitta nya lösningar. Du arbetar strukturerat och organiserat, håller en hög servicenivå i allt du gör och har en god kommunikativ förmåga. Du kommunicerar bekvämt på svenska så väl som engelska. Har du språkkännedom från något av de övriga nordiska språken får du plus i kanten. Har du dessutom tidigare arbetat i systemet Monitor får du guldstjärna!
Om Belid Lighting Group
Belid Lighting Group är en av norra Europas ledande belysningstillverkare. Med över 50 års erfarenhet är vi en stark partner till bl.a. både offline och online detaljhandel, partihandel och projektmarknad.
I Belid Lighting Group ingår varumärkena Belid och Herstal samt agenturer för varumärkena Cable Cup och Creative Cables. Målsättningen är att med stor flexibilitet tillgodose våra kunders specifika belysningsbehov inom både privat och offentlig miljö. Detta gör vi genom gedigen kunskap och erfarenhet, lyhördhet för våra kunders behov och med omtanke för miljön. Belid Lighting Group har sitt huvudkontor och fabrik i Tångaberg, norr om Varberg. Belid Lighting Group har 170 erfarna medarbetare.
När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.
Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, Office Manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.
Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Ansvarig för rollen är Konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se)
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!