OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns en spännande roll som Customer Support till Customer Success-teamet hos Bygglet; bolaget som erbjuder Sveriges populäraste projektverktyg för byggbranschen!
Ett stort engagemang och självledarskap utgör grunden i allt vi gör och vår kultur präglas av att ta ansvar, se möjligheter till kreativa lösningar och utveckling i stort och smått. Givetvis har vi roligt tillsammans längs vägen!
Customer Success på Bygglet växer och till supportteamet söker vi nu dig som har ett stort intresse för IT, tycker om teknisk problemlösning och som har förmågan att ge våra kunder en serviceupplevelse i världsklass!
Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!
Din vardag
I rollen som Customer Support kommer ditt största fokus vara att leverera den bästa möjliga upplevelsen till Bygglets kunder genom problemlösning och rådgivning kring funktioner i vårt IT-system. Du kommer att ha en viktig roll inom Customer Success där du tillsammans med dina kollegor i supportteamet via telefon, mail och chatt ansvarar för att hjälpa våra kunder finna de bästa lösningarna.
Dina främsta arbetsuppgifter innebär att hjälpa våra kunder med teknisk felsökning, problemlösning och rådgivning gällande Bygglets affärssystem samt konsultation kring olika funktioner i systemet.
Du kommer att tillbringa dina dagar med mycket kundkontakt tillsammans med vårt sammansvetsade supportteam och i nära samarbete med övriga kollegor inom Customer Success.
Ditt serviceinriktade förhållningssätt tillsammans med din pedagogiska och kommunikativa förmåga kommer att vara en nyckel till framgång, liksom din tekniska förståelse och stora intresse för IT-system.
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kundservice, support eller försäljning av IT-system och som alltid sätter kunden i centrum. Du har en god social förmåga och tycker att det låter intressant att arbeta i ett framåtlutat teknikbolag med en spännande Saas-tjänst för digitalisering inom byggbranschen.
Som person är du nyfiken, lyhörd och kan på ett förtroendeingivande sätt guida kunderna och hjälpa till att lösa deras problem. För att lyckas i rollen behöver du snabbt kunna identifiera och lösa kundernas behov på ett pedagogiskt sätt.
Några års erfarenhet av kundserviceorienterat arbete med koppling till IT-system i kombination med en eftergymnasial utbildning är en bra grund att stå på för rollen.
God kommunikationsförmåga i engelska och svenska, i både tal och skrift är ett krav.
Vill du veta mer?
Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekrytering samarbetar Bygglet AB med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 alt. rebecca.oldenfeldt@nexergroup.com för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!