Customer Support till dormakaba Sverige!

Customer Support till dormakaba Sverige!

Arbetsbeskrivning

Dormakaba växer och söker nu en Customer support som ska bidra till att ta vår kundupplevelse till nästa nivå. Ta chansen att arbeta med innovativa teknologier och leverera enastående kundservice. Ansök idag och bli en del av vår framgångsrika resa!

OM TJÄNSTEN
Tjänsten är en del av vår nya funktion Customer care center, där du tillsammans med 6 st kollegor inom Customer support ansvarar för att skapa en enastående kundupplevelse. Customer care center hanterar hela kundflödet gällande kundkontakt, order, leverans, reklamation, teknisk support, masterdata-administration, säljstöd samt utbildningssamordning.

Som Customer support är du navet i vår verksamhet, och arbetar nära säljteamet samt andra nyckelfunktioner i organisationen. I Customer care center har du stöd från kollegor som arbetar med teknisk after sales support, sälj- och utbildningskoordinering, samt en system- och dataspecialist

”Att arbeta på dormakaba är både utmanande och rolig. Jag får vara delaktig i många beslut som rör mitt arbete och får gehör för mina idéer, vilket gör att jag känner frihet och ansvar under hela min arbetsdag. Tycker du om att jobba med trevliga, kunniga kollegor och kunder samt produkter som håller hög kvalitet är det här du skall arbeta.” - Greger, teknisk service och support på dormakaba Sverige.

Du erbjuds
- Goda möjligheter i ett globalt företag med en välkomnande kultur
- Utvecklingsmöjligheter genom utbildningar och intern karriär
- En hängiven konsultchef som finns till under hela ditt uppdrag. Läs mer om vårt konsulterbjudande

I tjänsten Customer support arbetar du med att ta emot och registrera produktorder och reklamationer. Du stöttar även kunder i produktval och andra produktrelaterade frågor och arbetar aktivt och proaktivt med en dedikerad kundbas för att utveckla och öka vår försäljning. Du kommer även vara sporadiskt delaktig i säljevent och mässor.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta hela kundresan - från första kontakt till avslutat ärende
* Administrera och registrera orders
* Hantera reklamationer
* Genomföra behovsanalyser


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av service/försäljning, gärna från kundsupport och via telefon
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då det sker i det dagliga arbetet
- Har ett genuint tekniskt intresse
- Har en god datavana

Det är meriterande om du har
- Arbetat med kundsupport inom produktförsäljning från en likvärdig bransch
- Eftergymnasial utbildning inom administration, kundservice, försäljning eller liknande
- Erfarenhet av affärssystemet SAP och generellt av CRM-system

Som person är du metodisk och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är en problemlösare och duktig på att avsluta påbörjade processer. Tjänsten kräver även att du är en god kommunikatör i både tal och skrift. Det är även viktigt att du brinner för kundens bästa och motiveras av att tillgodose kunders behov genom en hög servicenivå. Customer care center är en av våra viktigaste strategiska satsningar för att bygga framtidens dormakaba.

Övrig information


* Start: Augusti/september
* Omfattning: Heltid 6 månader, med goda chanser till förlängning
* Arbetstider: 39 h/vecka
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Västra Frölunda


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vårt bidrag till ett tryggt samhälle för alla: Vi finns på platser där människor möts – runt om i staden eller runt om i världen. På skolor och universitet, på arenor, flygplatser, sjukhus och arbetsplatser. Vi arbetar med produkter för säkerhet, trygghet och hållbarhet på dessa platser, så att människor kan röra sig sömlöst genom sin vardag.

Med över 150 års erfarenhet av att arbeta med åtkomst och säkerhet på olika marknader, fortsätter vi att förnya och leverera de bästa produkterna, lösningarna och tjänsterna till våra kunder runt om i världen.

I Sverige är vi certifierade i ISO14001 och ISO9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juli 2023
  • Ansök senast: 19 augusti 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024