Customer Support till ett snabbt växande bioteknikbolag i Västerås.

Arbetsbeskrivning

Bioteknikbolaget, som ligger i Västerås, är under stark tillväxt och utveckling. Bolaget har idag etablerade internationella samarbeten med kunder som täcker både den europeiska och den amerikanska marknaden. Företagets fokus är utveckling av produkter för applikationer inom främst diagnostik (IVD) men även inom andra användningsområden. Bolaget tillhandahåller dessutom tjänster inom bl.a. områdena analys och stabilitetsstudier. Företaget applicerar kvalitetsstandarderna och direktiven ISO13485 (EU) och 21CFR820 (USA).

Organisationen söker nu för ett flertal roller inom Customer Support för direktanställning till bolaget med upplägget heltid 40h/vecka och med fast månadslön.

Vem söker vi?

På avdelningen Customer Support bedrivs aktiviteter så som kundsupport, offert- och orderhantering samt fakturering. Detta innefattar arbete med utredning av kundklagomål, korrigerande och förebyggande aktiviteter samt ändringsärenden.

Som Customer Support eller Customer Support Specialist så kommer du att vara involverad i eller leda olika aktiviteter för effektivisering av informationsflöde mellan bolagets olika avdelningar med avseende på tekniska frågor. Vidare initierar du aktiviteter och/eller leder projekt för snabbare återkoppling till kund vid kundförfrågningar gällande offerter samt förbättrad säkerhet rörande skalor, metoder och maskinkapacitet. Sammantaget verkar du för att skapa ett effektivt och kvalitativt samarbete med andra interna och externa avdelningar gällande både data- och informationshantering.

Du kommer exempelvis få chansen att jobba med att:

- Samarbeta med dina kollegor inom customer support när det gäller etablering av effektiv och kvalitativ order- och offerthantering.
- Utveckla och optimera användandet av teknisk information och dataanvändning, från order till produktion.
- Kundkommunikation och support som rör företagets processer och produkter
- Arbeta i enlighet med företagets policys och rutiner
- Vara involverad i alt. ansvarig för CAPA utredningar (Corrective and Preventive Actions) samt CR (change requests)


Önskade kvalifikationer

- Universitetsexamen från naturvetenskaplig utbildning (kemi, biokemi eller liknade) eller businessadministration eller likvärdig arbetslivserfarenhet inom Life Science bolag.
- Dokumenterad erfarenhet från liknande arbete inom Life Science industrin exempelvis inom läkemedels- eller diagnostikområdet
- Kunna kommunicera flytande på både engelska och svenska


Vidare är du kundorienterad och besitter en trygghet att kunna diskutera frågor som rör företagets processer och produkter, särskilt på en teknisk nivå. Du är en person som bidrar till att skapa ett fungerande och högpresterande team och samtidigt tar initiativ för att kunna driva ett kvalitativt och effektivt arbete. Erfarenhet av kvalitetssäkringsarbete och kvalitetssystem, gärna relaterade till medicinteknik, dvs. ISO13485 och/eller 21CFR820 samt utbildning och/eller erfarenhet i projektledning är meriterande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Valley Recruitment AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2021
  • Ansök senast: 1 oktober 2021

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024