OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en servicekänsla utöver det vanliga och tycker om att arbeta med telefon och mail som dina främsta verktyg?
Vill du utvecklas tillsammans med ett expansivt internationellt företag som löser uppgifter i vardagen med passion, respekt och professionalism?
Då har LU-VE Sweden AB i Asarum tjänsten för dig!
Om tjänsten
Som Customer Support kommer du att ha en central position i vår verksamhet med att ansvara för den dagliga kommunikationen med våra kunder via mail och telefon och även ha huvudansvaret för vår växel. Du kommer att arbeta med att säkerställa att alla kundbeställningar registreras och bevakas inklusive koordinera, säkerställa leveranser och boka transporter. Kort sagt att se till att allt rullar på smidigt och att våra kunder får bra service och sina leveranser på utsatt tid.
I rollen ingår även eftermarknadssupport, hantering av reklamationer och enklare rådgivning och reservdelsförsäljning.
Vi arbetar i SAP och tillsammans med andra medarbetare ser du till att allt i våra kundregister och vårt CRM register är uppdaterat.
Övriga arbetsuppgifter kan också förekomma som tex delta i kundevent, mässor och andra liknande aktiviteter för att marknadsföra företagets produkter och bygga relationer med kunder.
Vi strävar alltid efter att förbättra och effektivisera arbetsflöden för att säkerställa högsta kvalitet och kundnöjdhet så kontinuerlig utvärdering för att identifiera risker, brister och möjligheter ingår också i tjänsten.
LU-VE erbjuder en spännande möjlighet att växa och utvecklas in i rollen. Du kommer att vara en viktig del av vår gemenskap, där människor verkligen trivs. Vi ser fram emot att ha dig som en del av vår framtid. Laget LU-VE Sweden innebär att man hjälper varandra, utvecklas tillsammans, firar framgångar och lär av misstag. Värdeorden Passion, Respekt och Professionalism är centralt på alla nivåer inom företaget.
Om dig
Vi söker dig som har förmågan att sätta dig in i kundens situation, förstå deras behov och önskemål för att kunna ge god service. För att lyckas i rollen behöver du vara serviceminded, lösningsorienterad, ansvarstagande och van vid att hålla ett högt tempo. Tidigare erfarenhet inom logistik/transportbokning kommer att underlätta för dig att snabbt komma in i rollen.
Du behöver ha en riktigt god samarbetsförmåga för att kunna bygga långsiktiga relationer både internt och externt. Du behöver också ha goda systemkunskaper/datavana samt mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Viktigt för tjänsten är
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Microsoft Office samt övrig god data och systemvana
• Gärna tidigare erfarenhet av SAP
• Erfarenhet från logistik/transportbokning
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om LU-VE Sweden AB
LU-VE Sweden AB är ett av LU-VE Group helägt dotterbolag, som utvecklar, tillverkar och säljer innovativa luftvärmeväxlare under varumärket AIA LU-VE. Det svenska bolaget har huvudkontor och fabrik i Asarum, Blekinge, 55 anställda och omsatte 2020 215 miljoner kronor. Bolaget etablerades 1960 som Asarums Industri Aktiebolag – AIA och förvärvades 2012 av LU-VE Group.
Om LU-VE Group
LU-VE Group är en börsnoterad Industrikoncern med huvudkontor utanför Milano, Italien
LU-VE Group finns representerade genom tillverkning eller försäljningskontor i 21 länder och exporterar sina produkter till över 100 länder. LU-VE Group omsatte 2022 ca 7 miljarder kronor och har ca 4500 anställda. LU-VE Group har 600.000 kvadratmeter produktionsyta och ett av branschens största termodynamiska forsknings och utvecklingslaboratorium.
LU-VE Sweden AB erbjuder
• Möjlighet till kompetensutveckling inom ditt arbetsområde.
• Friskvårdsbidrag
• Möjlighet till flexibla arbetstider
• Tillgång till företagshälsovård.
Kontaktuppgifter
Detta är en rekrytering som utförs av Adecco.
Tjänsten är en anställning på heltid på LU-VE Sweden AB i Asarum med tillträde enligt överenskommelse.
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden med sista ansökningsdag den 5/11
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare
Carina Falck på 0736–847245 eller carina.falck@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147