Customer Support till PostNord Strålfors AB

Customer Support till PostNord Strålfors AB

Arbetsbeskrivning

Vill du vara del av ett företag som spelar en viktig roll i den nordiska kommunikationsinfrastrukturen och som är på en spännande förändringsresa.

Vår kultur präglas av högt kundfokus, starka samarbeten och en vilja att alltid utvecklas. Vi söker nu en kvalitetsmedveten, målfokuserad och engagerad medarbetare till vår Customer Support!

Vi erbjuder dig en inspirerande och kreativ miljö på ett företag som är ledande på den nordiska marknaden för digitala tjänster. Många av våra kunder är marknadsledande inom sina områden så du kommer att ställas inför stimulerande och lärorika utmaningar.

Ditt uppdrag

Inom Customer Support arbetar vi med att tillhandahålla en hög tillgänglighet av support till våra kunder kring frågor om våra tjänster, leveranser, teknisk support, beställningar, incidenter samt implementationer av nya kunder.

Vi har inlett en resa mot ett agilt arbetssätt där vi genom att sammanföra olika kompetenser från olika delar av organisationen skapar starka, flexibla team i syfte att möte våra kunders önskemål. Genom det agila arbetssättet vill vi skapa en effektiv och smidig organisation eftersom vi flyttar mandatet till teamen som utför jobbet. Vi vill skapa en stimulerande och kreativ miljö men stort engagemang i teamen. Du kommer vara en viktig del i vår agila resa, bidra med din kompetens i syfte att stärka teamet och ingå i ett agilt team med placering i Ljungby.

Du kommer att ansvara för att

- Hantera supportfrågor och implementationer av våra kunder
- Daglig uppföljning och hantering av ärenden inom funktionen
- Hantera kundrelaterade incidenter
- Arbeta med löpande förändrings- och förbättringsarbete inom avdelningen samt följa upp och åtgärda avvikelser
- Ge kund löpande återkoppling på deras aktuella ärenden

Vi vänder oss till dig som har

- Gymnasiekompetens eller motsvarande Minst 1 års erfarenhet från arbete inom kundtjänstfunktion
- Erfarenhet av olika typer av ERP- och ärendehanteringssystem
- Vana att hantera kundkontakt både muntligt och skriftligt
- Mycket god förmåga att kommunicera, såväl muntligt som skriftligt, på svenska och engelska

På Strålfors uppmuntrar vi självledarskap ABC genom att vara ansvarsfulla (Accountable), modiga (Brave) och engagerade (Committed) och det är egenskaper som vi lever efter och värderar. Vi ser gärna att du som person är lösnings- och leveransorienterad som tycker om att ta egna initiativ samt trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är van vid att ta ansvar och att arbeta strukturerat. I din roll är det viktigt att vara kundfokuserad, lyhörd och flexibel.  

PostNord Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden

Önskar du ytterligare information?

Då är du välkommen att kontakta Anders Lycke, Team Chef Customer Support, Nordic Customer Implementation på tel +46 70 229 34 66 eller mail anders.lycke@stralfors.se 

Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 2022-03-13

Välkommen med din ansökan!

PostNord Stralfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2020).

Sammanfattning

Liknande jobb


12 september 2024