Customer Support till Trelleborg Sealing Profile

Arbetsbeskrivning

Trelleborg Sealing Profiles är världsledande inom specialtillverkade polymerlösningar. Vi tätar, dämpar och skyddar kritiska applikationer i krävande miljöer och har verksamhet i över 40 länder. Trelleborg Sealing Profiles tillverkar extruderade profiler, elastomer och tätningar för fönster och fasader till bostäder och till olika industriella applikationer. Verksamheten omsätter ca 115 MEuro, och har ca 585 anställda fördelat på USA, Sverige, Tyskland, Polen och Litauen. Trelleborg Sealing Profiles i Värnamo omsätter ca 350 MSEK och har ca 135 anställda. Läs mer på www.trelleborg.com

Till Trelleborg Sealing Profiles i Värnamo söker vi nu en medarbetare till Customer Support där du kommer att vara länken mellan företaget och våra kunder. Tjänsten som Customer Support är en bred roll där du kommer att vara en stödjande funktion till våra säljare på fältet i frågor rörande information om priser, förpackningar och kvantiteter. Som en del i teamet på kundtjänst/innesälj kommer du även att ansvara för ett flertal kunder, offerera, följa upp och bevaka order, besvara eller förmedla inkommande förfrågningar om leveranstider samt informera om eventuella leveransförseningar. Du kommer också att arbeta med eftermarknad och uppdatera prislistor. Teamet består av 6 personer och du rapporterar till chefen för Customer Support.

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom marknad eller försäljning. Du har en tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom innesälj eller kundtjänst, gärna i en internationell miljö. Du har goda kunskaper i MS Office och av större affärssystem, gärna MS Axapta. Du behärskar engelska flytande i tal och skrift, kan du även tyska är detta en merit.

Då tjänsten innebär mycket kontaktytor både internt och externt är det viktigt att du är serviceinriktad och kommunikativ, med en förmåga att arbeta mångsidigt och hantera flera uppgifter parallellt. Du är lösningsorienterad med intresset och energin att driva ärenden framåt. Du arbetar proaktivt, har mod och gillar att komma med egna idéer. För rätt person finns det goda möjligheter till vidareutveckling inom företaget. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Ny Position som arbetar med rekrytering av specialister och ledande befattningar. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christina Cajtoft eller Anna Josefsson på 036-330 09 00. Du söker tjänsten via www.nyposition.se, registrerar din CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Vi önskar din ansökan snarast, dock senast den 30 december.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ny Position Helen Einarson
036-330 09 00
Ida Samuelsson
036-330 09 02
Ida Samuelsson
036-330 09 02
Ida Samuelsson
036-330 09 00
Annika Quennerstedt
036-330 09 01
Helen Einarson
036-330 09 00
Christina Cajtoft
036-330 09 05
Svante Westerberg
036-330 09 00
Christine Mannerstråle
036-330 09 03
Ida Jergell
036-330 09 02

Sammanfattning

Besöksadress

OXTORGSGATAN 3
JÖNKÖPING

Postadress

OXTORGSGATAN 3
JÖNKÖPING, 55317

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024