Customer support – Växjö (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Är du en person som vill arbeta nära kunden och älskar känslan av att ge förstklassig service? Vill du jobba där du varje dag bidrar till en bättre framtid för kommande generationer?

Som Sveriges ledande återvinningsbolag erbjuder Stena Recycling helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att leverera branschens bästa kundupplevelse. Som en del av vår kundservice blir du en viktig spelare i att hjälpa våra kunder, så att deras avfall får leva vidare som nya, återvunna råvaror, produkter och energi. 

Om rollen
Som customer support ansvarar du för att på ett proaktivt och proffsigt sätt skapa bästa möjliga kundupplevelse och ha en helhetssyn på varje steg i kundresan. Med telefon och dator som främsta arbetsredskap strävar du efter att lösa kundens ärende i första kontakten. Genom att äga kundens ärende hela vägen, säkerställer du att vi uppfyller våra kunders behov – och du tvekar inte att arbeta med merförsäljning och anta ett långsiktigt och inte minst hållbart förhållningssätt. 

Exempel på arbetsuppgifter:


• Hantera inkommande ärenden via de kanaler där kunden kontaktar oss
• Lägga ordrar, offerera och prissätta vårt mindre kundsegment
• Hantera och dokumentera reklamationer och registervård
• Proaktivt arbeta med att digitalisera våra kunder
• Arbeta med merförsäljning och merservice för att hjälpa kunden till en bättre hantering av sitt avfall

Tjänsten är ett vikariat med start i december 2024. Du ingår i region sydosts kundserviceteam och har ett nära samarbete med många funktioner i hela bolaget. Resor förekommer i tjänsten.

Om dig
Vi tror att du som söker är en nätverkande person som trivs i sociala situationer och visar intresse för andras perspektiv. Du är uppmärksam och lyhörd i ditt bemötande och arbetar aktivt för att skapa en god kundupplevelse. När ett problem dyker upp agerar du snabbt och försöker komma fram till bästa tänkbara lösning. Du har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter, trivs som bäst med att arbeta i team och du tvekar inte att be om guidning när det behövs. Vidare stimuleras du av att vara med och förbättra processer och rutiner samt uppskattar en roll där du ges möjlighet att bidra med dina tankar och idéer. Som medarbetare på Stena Recycling är det viktigt att du identifierar dig med och agerar utifrån våra värderingar – Nyfiken och på tårna, Lagspelare, Glädjespridare och Problemlösare. Här blir du vårt ansikte utåt mot kund i en vardag med varierande arbetsuppgifter och ett härligt team som stöd!

Kvalifikationer


• Gymnasieutbildning eller motsvarande
• Relevant arbetslivserfarenhet, gärna inom ett kundnära serviceyrke, sälj eller back-office
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet
• Vana vid digitala miljöer samt förmåga att hantera ärendesystem och affärssystem
• Flytande svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska
• B-körkort

Vad erbjuder vi dig? 
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Du får en ordentlig introduktion, både digitalt och lokalt för att du ska ha så goda förutsättningar som möjligt i ditt arbete. Vi satsar mycket på kompetensutveckling inom områden som är viktiga för att utvecklas, såväl personligt som inom rollen. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m. På Stena får du chansen att vara med och forma din egen utveckling!

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och objektivt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mail med en länk till våra rekryteringstester som hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders prövotid och gör bakgrundskontroll.

Välkommen med din ansökan - det börjar med dig!

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mia Olsson
08-452 33 89

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stena recycling
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2024
  • Ansök senast: 28 oktober 2024

Besöksadress

Tegelbruksvägen 7
None

Postadress

None
BOLLNÄS, 82143

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024