Customer Supportmedarbetare, Grafokett

Arbetsbeskrivning

Grafokett är ett svenskt högteknologiskt företag som levererar high end-lösningar för produktmärkning och spårbarhet inom industrin. Under 30 år har Grafokett byggt upp en unik specialistkompetens inom etiketter, overlayer och produktmärkning för de mest utmanande miljöer, som t.ex. elektronikindustrin men även annan tillverkande industri och också inom hälso- och sjukvård.

Grafokett erbjuder ett helhetskoncept, från mjukvara till färdig etikett, men också molnbaseradelösningar.

Grafokett finns på tre orter i Sverige, Ängelholm, Göteborg & Norrtälje. I Norrtälje finns även ett lager. Grafoketts varor och tjänster går i dagsläget på export till ett flertal länder på 3 olika kontinenter.

www.grafokett.se

Grafokett befinner sig i en spännande expansiv fas och utökar nu teamet i Göteborg med ytterligare en kollega till Customer support.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Customer supportmedarbetare kommer du att ingå i Support- och teknikteamet som sitter i Göteborg. Utöver att ge Grafoketts kunder en fantastisk service- och supportupplevelse kommer du också att få lära dig allt om Grafoketts produkter och tjänster.

Mer specifikt handlar rollen om;

• Orderhantering, beställningar och merförsäljning genom kunddialog
• Rådgöra och konsultera kunder, både i Sverige och utomlands
• Kommunicera med kunder via chatt, telefon och epost
• Ärendehantering samt hantera, strukturera och fördela supportärenden tillsammans med övriga kollegor
• Installera, konfigurera och utbilda kunder, uteslutande remote

Du kommer att arbeta i team och tillsammans med dina kollegor ansvara för att kunderna får rätt support och rätt leverans.

Grafokett satsar på sina medarbetare genom att varje vecka avsätta tid för kompetensutveckling. Detta i kombination med den spännande tillväxtresa Grafokett befinner sig på gör att det finns goda möjligheter att utvecklas vidare inom bolaget. Framför allt pågår en spännande resa inom ”Label management”, system och lösningar i molnet.

Du kommer rapportera till CTO och flexibla arbetstider erbjuds.

Egenskaper och erfarenheter

För att trivas i rollen och för att trivas på Grafokett lägger vi stor vikt vid din personlighet. Vi söker dig som är prestigelös, Service minded och engagerad och som vill arbeta på ett entreprenöriellt bolag med korta beslutsvägar. Vidare är du social och utåtriktad och tar dig an kunder på ett pedagogiskt och lösningsorienterat sätt.

Ytterligare erfarenheter vi eftersöker är;

• Intresse för IT och teknik
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Övriga språk är meriterande.
• B-körkort

Meriterande erfarenheter är supportarbete och ärendehanteringssystem. Har du ytterligare systemkunskap som t.ex. Pyramid Business Studio, Hubspot eller andra affärs/CRM-system ser vi det som ett plus. Skulle du mot all förmodan ha erfarenhet av etikettdesignprogram eller andra designprogram är det mycket meriterande!

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Grafokett med Elin Mankert Agency.

Låter detta som en tjänst för dig eller har du frågor/funderingar om rollen? Tveka inte att höra av dig till rekryteringskonsult Elin Mankert, 0723-200761/elin@mankertagency.se

Vi arbetar med löpande urval i rekryteringsprocessen och ber dig därför att sända in din ansökan så snart du kan. Rekryteringsprocessen kommer att ta en paus under juli månad.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elin Mankert Agency
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2022
  • Ansök senast: 30 augusti 2022

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024