Customer Support/Project Administrator till Xylem

Customer Support/Project Administrator till Xylem

Arbetsbeskrivning

Nu har Manpower en ledig tjänst som Customer Support/Project Administrator hos Xylem. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta ute hos vår kund Xylem i Solna. Xylem är ett globalt ledande företag inom vattenteknik som arbetar för att lösa den viktiga vattenfrågan genom att skapa innovativa och smarta tekniklösningar som uppfyller världens behov inom vatten, avloppsvatten och energi.

Start: Omgående
Uppdragslängd: 1 år med chans till förlängning och chans till anställning hos kund
Omfattning: Heltid
Placering: Solna

DU ERBJUDS

* En social arbetsroll med varierade arbetsuppgifter inom order, inköp och projektadministration
* En arbetsplats med högt i tak och ett glatt gäng
* En miljö där kunden är i fokus och varje dag är en möjlighet att förbättra kundens upplevelse av företaget

ARBETSUPPGIFTER

Inledningsvis kommer du att arbeta med Customer Support för att lära känna företagets produkter, system, kunder och leverantörer. Du kommer då att svara på kunders frågor om exempelvis priser och leveranstider via mail och telefon. Arbeta med orderläggning av produkter och reservdelar kopplade till kundorder. Skapa inköp till interna och externa leverantörer.

När du har kommit in i rollen är tanken att så småningom övergå till att arbeta med projektadministration. Du kommer då att fungera som spindel i nätet mellan bland annat projektledare, kunder och säljare för att säkerställa att projekten flyter på som dem ska.

Du kommer bland annat att:

* gå igenom projektofferter med säljare eller projektledare innan orderläggning
* Säkerställa att det är korrekt valda artiklar i offertarbetet
* Arbeta med orderläggning och inköp av produkter och reservdelar kopplade till respektive kund och projekt
* Hålla i projektmöten med projektledare samt avstämning av projekt
* Ansvara för korrekt fakturering i respektive projekt enligt aktuell betalningsplan
* Administrera "ÄTA"-ordrar (ändring och tilläggsarbeten)



VI SÖKER DIG SOM

Vi tror att du som söker har arbetat i en liknande roll där du fått hantera och organisera mycket information och haft många kontaktytor både internt och externt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i projektform men det är inget krav. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och söker dig som är noggrann, flexibel, driven och tar eget ansvar. Du trivs i en stundvis hektisk miljö och är van vid att hantera "många bollar i luften" utan att något "faller mellan stolarna". Vidare är du en kommunikativ person med god tonalitet och professionellt bemötande som anpassar ditt språk utifrån målgruppen. Tidigare kollegor skulle troligtvis beskriva dig som nyfiken, strukturerad, positiv och med lite skinn på näsan.

OM MANPOWER

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.



ANSÖKAN

Visst låter det spännande? Vänta inte utan skicka in din ansökan redan idag genom att registrera ditt CV. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakt ansvarig konsultchef Monique.Klingberg@manpower.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2022
  • Ansök senast: 9 september 2022

Liknande jobb


29 november 2024

Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024