Customer Support/Service Specialist

Customer Support/Service Specialist

Arbetsbeskrivning

Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
Customer Support/Service Specialist är Energy Service Repair’s ansikte utåt och är ansvarig för kundsupport samt kommersiell och teknisk granskning vid orderregistrering av kundorder. I rollen ansvarar du även för att upprätthålla och förbättra samarbetet mellan alla funktioner då i rollen som Service Specialist sitter du som ”spindeln i nätet”. Rollen rapporterar till Service Manager.
Är du duktig på problemlösning i IT-världen, skicklig i MS-office programmen och bra gällande ”hands on” på datorer samt tycker om IT-utmaningar så är detta jobbet för dig!
Dina ansvarsområden
Kundsupport
Erbjudande av tjänster och produkter
Orderregistrering, inköp och leveransbevakning
Kommersiell och teknisk granskning av order
Godkänna och utföra orderändringar i SAP
Hantering av reparationer, utbyten, övriga gällande tjänster/erbjudande samt åtaganden
Reklamation, garanti och krediteringsutredningar
Uppföljning och hantering av fakturaärenden inkluderat CIT-ärenden
Uppdatering av kunddata i SAP (ej uppläggning av nya kunder)
Arbeta med VU aktiviteter
Genomgång av underlag rörande SOX-granskning
Genomgång av underlag rörande månadsuppföljning (inköp, order, fakturering)
Registrera produkter, ”inskrivningen”, som kommer in till ABB och se till att dessa etiketteras och skickas för sanering och reparation samt skapa anmodan/köp
Hantera Barcodes och göra setup för de samma

Din bakgrund
Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
Allmänna kunskaper inom ekonomi och logistik på gymnasienivå eller motsvarande.
God förståelse för servicebegreppet.
God förståelse för de mekanismer som driver våra affärer framåt.
Allmän produktkännedom.
Goda kunskaper om MS Office 365, SAP, OMS (Order Management Services), BOL (Business Online), eRepair, ESS och WMS.
Allmän kunskap om PAEN’s olika orderprocesser.
Som person har du ett tekniskt intresse, tänker helhet, är serviceinriktad, lösningsorienterad samt samarbetsvillig.
Du har ett sinne för noggrannhet och är inte rädd för att ta tag i saker.

Mer om oss
På ABB i Malmö är vi 250 anställda varav ca 30 arbetar på vårt Repair center. Vi arbetar med att underhålla, reparera, uppgradera och testa ABB:s produkter för våra kunder.
Rekryterande chef Anders Dieterle, +46 406 71 56 33, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Kenneth Hultman +4640-35 00 96; Ledarna: Leif Öhrberg +4621-34 23 25; Unionen: Mikael Hammar +4640-55 05 30. Övriga frågor ställs till Talent Partner Therese Ideblad, +46 725 53 80 40.
Välkommen att ansöka senast den 15 oktober 2021. Observera att urvalet kommer att göras fortlöpande och att anställningen kan fyllas före sista ansökningsdag. Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Boplatsgatan 8, Malmö Malmö
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 15 oktober 2021

Postadress

Boplatsgatan 8
Malmö, 21376

Liknande jobb


Administratör

Administratör

21 november 2024

1 st line support till ekonomi

1 st line support till ekonomi

21 november 2024

21 november 2024