Customer Technical Support

Customer Technical Support

Arbetsbeskrivning

Jag heter Peter Derlow och är ledare för 2nd line Service Assurance på Teliacompany AB. Vi tillhör enheten Customer Service Delivery B2B 2nd line Support och vårt fokus är att se till att leverera support i världsklass till våra företagskunder.
Jag söker nu en Technical Specialist till mitt team. Vi är ett team som brinner för service och support och att göra kunderna mer än nöjda.
Är det här din nästa möjlighet?
Kanske är du den som vill vara med och utveckla hur vi på Telia Company löser incidenter till våra företagskunder som finns spridda över hela landet. Detta är en roll med mycket eget ansvar. Det finns även goda förutsättningar för egen utveckling mot både teknik, sälj och projektledning.
I den här rollen kommer du i huvudsak få arbeta med incident och supportärenden från våra företagskunder. Då vi är en 2nd line så kommer ärendena vara av en mer utmanande karaktär vilket jag hoppas att du tycker både är inspirerande, lärande och roligt. Andra arbetsuppgifter som förbättringsarbeten och konsultation internt och externt förekommer också.
Du kommer även bli en viktig del i hur vi ska arbeta framöver. Vi är nämligen inne i en transformationsresa av både teknik och arbetssätt för att bli effektivare. I det här arbetet är hela mitt team involverat och alla får dela sina idéer och synpunkter.
Är det här du?
Till den här tjänsten söker jag dig med teknisk bakgrund inom Skype och Teams.
Du har god administrativ- och felsökningsvana i kombination med att du är social och kommunikativ då vi har daglig kontakt med både kunder och kollegor både via mail och telefon.
Som person är du modig, ansvarfull och vågar ta för dig och driva förbättringar samtidigt är du omtänksam mot både kunder och kollegor.
Som 2nd line Technical Specialist är du driven och har förmåga att lyssna för att hitta de bästa lösningarna för kunden på sina frågor och utmaningar kunderna har. Det innebär att du ser nya möjligheter och ser hur våra lösningar kan hjälpa kunden att utveckla sin verksamhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hantera de incidenter som rör Skype och Teams för våra företagskunder
Drifter och patchar på servrar
Ha löpande kontakt med företagskunder gällande deras lösningar

Dina personliga kompetenser:
Positiv och ser möjligheter
Affärsdriven
Vill ständigt utveckla dig själv och andra

Din erfarenhet:
Har kunskaper inom PowerShell, SQL, operativsystem, PKI och SIP-protokollet samt webserver IIS
Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, muntligt oc skriftligt, eftersom kommunikation på båda språken är en stor del av rollen
Det är meriterande om du har tagit certifieringarna 70-333 och 70-334

Vi befinner oss i en kultur- och beteenderesa för att ge våra kunder en kundupplevelse i världsklass som kännetecknas av ett positivt bemötande för våra kunder. Då är HUR vi utför vårt arbete, baserat på våra värderingar DARE, CARE och SIMPLIFY, lika viktigt som VAD vi gör. Därför lägger vi extra tyngd på beteende såsom positiv inställning, lösningsorientering, förmåga att ge- och ta emot feedback samt social förmåga.
Intresserad?
Om du vill bli en del utav vårt team, sök jobbet! Vill du veta mer, ring mig på +46 706468033, maila mig på peter.derlow@teliacompany.com.
Vi ser fram emot din ansökan. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller andra kanaler. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 24 april 2023.
Telia är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och delar av vår verksamhet omfattas av lagstiftning om säkerhetsskydd. Innan anställning kan ske krävs godkänd säkerhetsprövning, som i förekommande fall, kan medföra krav på visst medborgarskap.
Welcome to Telia - let’s make better happen!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telia Company AB Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 4 april 2023
  • Ansök senast: 4 maj 2023

Postadress

Stjärntorget 1
Solna, 16991

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024