Customer Technician

Customer Technician

Arbetsbeskrivning

I höst öppnar vi vår nya konceptbutik i Jönköping och söker nu dig som vill jobba som tekniker. Jag heter Niklas Abrahamsson och jobbar som Store Leader i Telia butiken i Jönköping.
Vi lever i en föränderlig värld med en utveckling och digitalisering som går i en rasande fart. Därför älskar vi på Telia förändring och förstår att förändring är nödvändigt för att hänga med i utvecklingen. Vi vill ligga i framkant både vad det gäller teknik, samhällsansvar, vara en attraktiv arbetsplats och överträffa våra kunders förväntan.
Är det här din nästa möjlighet?
Telia Care & Repair är Sveriges första fristående Apple-auktoriserade servicepartner och ägs av Telia. Vi har idag verkstäder i Stockholm, Göteborg och Sundsvall Örebro och Täby. Vi använder alltid Originaldelar, och garanterar att din produkt är 100% efter service, och att garantin fortsätter gälla som innan. Vi är kända för hög kunskap och bra service!
Vi erbjuder dig en möjlighet att få jobba med Samsung och Apple produkter på en auktoriserad verkstad som kommer finnas i vår nya butik. Du kommer att få arbeta med de senaste modellerna och hela tiden få lära dig mer gällande den senaste tekniken. I arbetet som tekniker utgår du alltid efter kunden och deras behov, därför ser vi gärna att du har en stark kundfokus.
För oss är utveckling och förbättring avgörande, så du kommer få alla resurser du behöver för att lyckas i rollen. Du kommer att få en inledande utbildning och löpande coachning. Tjänsten är en visstidsanställning med syfte att leda till en tillsvidare anställning på heltid.
Dina arbetsuppgifter:
Du kommer arbeta i vår verkstad som tekniker och hantera ärenden som exempelvis reparation, utbyte av delar och mjukvaruuppdateringar
Du kommer hjälpa våra kunder via telefon eller e-post och du bör vara stresstålig och kunna behålla humöret i alla situationer
Du kommer ha ett nära samarbete med kollegor för att säkra tillverkarnas krav
Du kommer möta våra kunder i vår butik och arbetet innebär en del administration
Du kommer se till att kunden vid utlämning får den hjälp som behövs för att kunna använda sin utrustning efter servicen.

Är det här du?
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att du har ett stort intresse av teknik och människor. Du är nyfiken och tar ägandeskap för att leverera goda resultat och lära dig nya saker. Som person är du noggrann och brinner för att leverera en hög kvalitet i ditt arbete. Du gillar att jobba med att förbättra i flöden och processer för att både underlätta vardagen för kollegor och våra kunder.
Du är vår röst och ansikte utåt, så du behöver ha en utpräglad känsla för service och teknik. Gymnasieutbildning är ett minimikrav och du behöver kunna uttrycka dig väl i skrift, både på engelska och svenska, samt ha fyllt 18 år. Du behöver även kunna arbeta varierat under butikernas öppettider, vilket innefattar dagar, kvällar och eventuellt helger längre fram.
Dina personliga egenskaper:
Noggrann
Pedagogisk och lösningsorienterad
Effektiv och flexibel
Gillar ett strukturerat arbetssätt

Dina erfarenheter:
Gärna tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Gymnasieutbildning
Bra kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska

Mer än bara ett jobb!
Oavsett vilket jobb du söker hos oss, ger vi dig verktygen och stödet du behöver för att styra din personliga utveckling. Vi vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos oss blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. Vi respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.
Intresserad?
Tveka inte att skicka in din ansökan om du vill bli en del utav vårt team! Om du vill veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta mig på på 0722-26 64 44 eller niklas.abrahamsson@teliacompany.com.
Vi ser fram emot din ansökan. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller andra kanaler. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 11 november.
Välkommen till Telia – Home to your next big opportunity!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: We Care and Repair Nordic JÖNKÖPING
  • 1 plats
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 25 oktober 2021
  • Ansök senast: 11 november 2021

Postadress

Kompanigatan 40 A6
JÖNKÖPING, 55305

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024