Customs Clerk till DFDS Tullavdelning

Customs Clerk till DFDS Tullavdelning

Arbetsbeskrivning

DFDS är norra Europas största integrerade shipping- och logistikföretag. DFDS Seaways AB opererar i ett nätverk av 30 fartygslinjer med 55 frakt- och passagerarfartyg, medan DFDS Logistics AB erbjuder fraktlösningar i Europa med trailers, containers och järnväg. DFDS har ca 10 000 anställda (inkl. associated companies) i 20 länder och omsätter 1,9 miljarder €uro. Företaget grundades 1866, är listat på NASDAQ OMX Copenhagen och har sitt huvudkontor i Köpenhamn

Customs Clerk
DFDS Logistics AB befinner sig just nu på en tillväxtresa och söker nu nya arbetskollegor till vår tullavdelning i Arendal, Göteborg. I rollen som Customs Clerk kommer du att arbeta i hela processen som består av tullhantering och kontakt med interna såväl som externa kunder.

Om vår avdelning
Du som börjar arbeta hos oss kommer få 10 nya kollegor som älskar sitt arbete samtidigt som de besitter en stor portion humor och oftast har väldigt roligt tillsammans både under och efter arbetstid.


För att kunna ha roligt när vi är på jobbet och utveckla verksamheten framåt har vi på tullavdelningen identifierat och satt upp mål för de närmaste åren. Fokus ligger på att utveckla verksamheten till nya marknader samt öka konkurrenskraften på befintliga marknader. Utöver detta har vi ett nära samarbete med våra kollegor på andra tullkontor runt om i Europa som vi besöker och får besök av.

Som ett led i det dagliga förbättringsarbetet uppmuntrar vi till dialog om potentiell förbättring av processer och rutiner. Vi ser gärna att du som person också kommer att medverka till effektiviseringar och utveckling som bidrar till verksamhetens framdrift.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Tullärendehantering såsom import, export och transiteringar med eget ansvar inom teamet för att hantera kundens behov av tullförfaranden inom olika segment.
Egenkontroller, transitbevakning, informationsinhämtning, fakturering, uppföljning och rapportering.
Bistå företaget, kunderna och kollegor med dina kunskaper inom tullområdet och tillsammans arbeta för ständig förbättring, effektivisering och utveckling av kunder, rutiner och processer.



Vi söker dig om har
Tidigare arbetserfarenhet från tullhantering med tillhörande tullkunskap
Administrativ vana
Mycket goda kunskaper i svenska samt engelska, både i tal och i skrift
Grundläggande datorkunskaper och en förståelse för vår digitala utvecklingsresa.



Vi ser gärna att du har förmågan att samarbeta med andra och bidra till positiv stämning i en arbetsgrupp. Vidare skall du vara nyfiken, noggrann, lösningsorienterad, kvalitets- och målmedveten samt, återigen, ha en stor portion humor.


Vill du ha en möjlighet att bidra med dina kunskaper och dina idéer? Sök denna tjänst.


Tjänsten är på heltid (40tim/vecka) måndag-fredag med förskjuten arbetstid där arbetstiderna varierar under tidsspannet kl 07.00-20.00 och du rapporterar till Customs Manager Sofie Fredrikson. Anställningen börjar med 6 månaders provanställning.

Ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 7 augusti 2022. Urval kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta Sofie Fredrikson, sofre@dfds.com, med tanke på att annonsen ligger ute under semestertider vill vi understryka att svar kan dröja några dagar.


Besök gärna vår hemsida www.dfds.com för mer information om DFDS.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFDS Logistics AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juli 2022
  • Ansök senast: 7 augusti 2022

Besöksadress

Grustagsgatan 22
Helsingborg

Postadress

Grustagsgatan 22
Helsingborg, 25464

Liknande jobb


19 december 2024

COSC Customs Specialist

COSC Customs Specialist

9 december 2024

4 december 2024