OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker handläggare till vårt kontor Eda/Arvika
En Customs Process Administrator organiserar vårt utbud av våra tulltjänster, t.ex. insamling av relevant dokumentation, registrering av tulldeklarationer, framtill varorna är klarerade av tullmyndighet.
Tillsammans med kollegorna jobbar du med att förstå och utföra tullklarering samt erbjuda lösningar efter kundens behov. Du kommer att ingå i ett glatt och kunnigt team, som arbetar nära varandra och utbyter kunskaper och expertis.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
Administrera tulldeklarationer
Tolka regelverk
Klassificera varor
Dialog med kunder, tullmyndigheter och andra myndigheter
Som anställd hos blir du en del i team och i ett företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.
Vi söker dig som vill att ett varierande och utvecklade jobb, och som är serviceinriktad med förmåga att lösa kundens uppdrag på ett snabbt, noggrant och trevligt sätt.
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av branschen eller annan arbetslivserfarenhet samt godkänd gymnasieutbildning.
Positiv inställning och förmåga att skapa goda relationer med kunder.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Hög servicekänsla och är lösningsorienterad.
Lätt för att jobba i team, men också med god förmåga att jobba självständigt.
Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas inom tullhantering och internationell handel.
Vi ser fram emot din ansökan!
P.S. Vi tillämpar provanställning.