Customs Process Administrator

Customs Process Administrator

Arbetsbeskrivning

Facilitating Trade for Sustainable Growth!


If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you.
KGH is one of the entities within Maersk Line and is specialized in Customer Services and Accountancy & VAT Services.


Central Customs Desk söker handläggare till kontoret i Göteborg

Ta möjligheten att utvecklas till KGH´s mest kunskapsrika person inom tull i hela Europa och sök till vår CCD avdelning! Att jobba hos oss innebär att upprätta brittiska tulldeklarationer för ett antal fasta kunder med återkommande uppdrag enligt gällande regelverk.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• Administrera tulldeklarationer
• Tolka regelverk
• Klassificera varor
• Ha en god dialog med kunder, Tullverket och andra myndigheter
Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.
Vi söker dig som:
• Har viljan att utvecklas och lära mer i en internationell miljö.
• Är tålmodig, prestationsorienterad, motiverande och orädd
• Har en positiv inställning, hög serviceförmåga.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Du bör hantera ett högt arbetstempo samtidigt som vara noggrann.
Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas.


Det vore kul att ha dig i vårt team – välkommen med din ansökan!


Ansökningar behandlas fortlöpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KGH Customs Services GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2023
  • Ansök senast: 15 juni 2023

Postadress

Sydatlanten 6
GÖTEBORG, 41834

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024