Customs Process Administrator, Personalpoolen, Strömstad

Customs Process Administrator, Personalpoolen, Strömstad

Arbetsbeskrivning

Facilitating Trade for Sustainable Growth!


If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.


Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 35 000 customers each year across Europe.  With close to 1300 colleagues operating in 24 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.


KGH is since September 2020 now part of the Maersk family.




Vi söker en Customs Process Administrator till Personalpoolen
En Customs Process Administratör (CPA) i personalpoolen arbetar på flera av våra avdelningar.

Arbetet innebär att man jobbar både på kontoret i Strömstad och på skiftet i Svinesund, vilket betyder att man jobbar kvällar, nätter, helger samt storhelger. Du kommer att ersätta kollegor på övriga avdelningar vid sjukdom, semester, arbetstoppar eller vid andra tillfällen. Tjänsten kräver stor flexibilitet och att kunna anpassa sig efter olika rutiner och omständigheter. 

På kontoret i Svinesund är du företagets ansikte utåt och som CPA kommer du att möta chaufförer och kunder av olika nationaliteter dagligen. Du kommer att säkerställa att de har rätt dokumentation för att de ska få en smidig gränspassering. Vårt kontor har öppet 24/7 och vi jobbar skift enligt gällande schema.

Eftersom du har direkt interaktion med klienterna är det viktig att du är en skicklig kommunikatör, är duktig på att hantera människor och har ett lösningsorienterat tänk.

Du kommer att ingå i ett glatt och kunnigt team, som arbetar på flera av våra avdelningar och utbyter kunskap och expertis dagligen. Den här tjänsten kommer att ge dig en gedigen kunskap i svenska och norska tullförfarande både för import och export, och det du inte kan i dag kommer vi att se till att du utbildas i.

Vi söker dig som vill ha ett varierande och utvecklande jobb, vart ingen dag är den andra lik. 

Vi söker dig som har:

- Erfarenhet från branschen eller annan relevant arbetslivserfarenhet samt avslutad gymnasieutbildning
- Positiv inställning och förmåga att skapa goda kundrelationer
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Hög servicekänsla och är lösningsorienterad
- Lätt för att jobba i team, men också med god förmåga att jobba självständigt

Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat. Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater.

Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas inom internationellhandel.

Det vore kul att ha dig i vårt team – välkommen med din ansökan!

Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.


This is our story. What’s yours?

Sammanfattning

Liknande jobb