OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Facilitating Trade for Sustainable Growth!
If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you.
KGH is one of the entities within Maersk Line and is specialized in Customer Services and Accountancy & VAT Services.
Vi söker en handläggare till vårt kontor i Stockholm
Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.
Vi söker en handläggare, Customs Process Administrator, till vårt kontor i Stockholm. Här arbetar det tre personer med hantering av tulldeklarationer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• Administrera tulldeklarationer
• Tolka regelverk
• Klassificera varor
• Ha en god dialog med kunder, Tullverket och andra myndigheter
Vi söker dig som vill ha ett varierande och utvecklande jobb. Är serviceinriktad med förmåga att lösa kundens uppdrag på ett snabbt, noggrant och trevligt sätt.
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet från branschen eller annan arbetslivserfarenhet samt avslutad gymnasieutbildning
• Positiv inställning och förmåga att skapa goda kundrelationer
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Hög servicekänsla och är lösningsorienterad
• Lätt för att jobba i team, men också med god förmåga att jobba självständigt
Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas.
Det vore kul att ha dig i vårt team – välkommen med din ansökan!