Customs Process Administrator, Strömstad

Customs Process Administrator, Strömstad

Arbetsbeskrivning

Think Global, Work Local with Maersk Customs Service! (f.d. KGH Customs Services)
Are you ready to be part of an organization on an industry-defining transformation journey that will change the world?
Maersk, a global leader in logistics, is on a journey to transform the logistics industry and Customs Services is at the heart of this integrator strategy. With end-to-end customs visibility, Maersk Customs Services, offer global reach and local expertise to help customers navigate customs processes, and seamlessly coordinate their supply chains, ensuring the timely movement of goods.
To work at Maersk Customs Services is to work with the world. With over 60,000 unique customers, actively trading in 139 countries worldwide with a global delivery network spread across 113 countries, you will be working in a truly international environment.
Our end-to-end logistics services is constantly improving and with that our growing suite of digital solutions as well, which you can use to your benefit as part of our team in Customs Services.
Find yourself welcome in our diverse and inclusive culture, working alongside a team of more than 2,200 trade and customs experts around the world, where you are valued for who you are and rewarded for what you bring.
Are you ready to play your part in this?


Vi söker en medarbetare till CentralCustomsDesk
Ta möjligheten att utvecklas till Maersk Customs Services mest kunskapsrika person inom tull i hela Europa och sök till vår CCD avdelning.
Vi söker dig som vill ha ett varierande jobb med utmaning och är serviceinriktad med förmåga att lösa kundens uppdrag på ett snabbt, noggrant och trevligt sätt.
Vi har stora kunder med verksamhet i hela Europa där vi koordinerar alla deras förtullningsuppdrag och support med deras tullfrågor. Det är ett värdefullt alternativ för kunden som kommer att få bättre kontroll över sina leveranser medan vi ska betjäna dem med överenskomna uppgifter.
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet från branschen eller annan arbetslivserfarenhet samt avslutad gymnasieutbildning
• Positiv inställning, hög serviceförmåga, samt vara affärsmässig och professionell
• Goda kunskaper i excel
• Erfarenhet av ekonomi och fakturering är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Kunskaper i tyska och andra språk är meriterande
• Du bör klara av ett högt arbetstempo samtidigt som du skall vara noggrann
• Lätt för att jobba i team, men också med god förmåga att jobba självständigt
Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas. Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat med konkurrenskraftiga arbetsvillkor.
Placering: Tången, Strömstad
Det vore kul att ha dig i vårt team – välkommen med din ansökan!
Intervjuer görs löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cluster Manager Christian Juul-Nyholm

Operations Manager Maria Sturgis

Equipment Manager, Scandinavia Rune Martensen
+46 733 710014
Manager, Accounting & Reporting Jenny Haraldsson
+46 733 710045
Customer Service Manager Anna Borglin
+46 733 7100
Sales Support Manager Sandra Corneliusson
+46 733 710011
General Manager, Sales Sweden Joakim Palm
+46733710040
Manager, Customer Experience Petra Bernander
+46317511605 +46733710005
Manager, Safmarine Scandinavia Christian Engdahl
+46733710009
Manager Customer Service Pernilla Falkendal
+46 733 710041

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maersk Sverige AB GÖTEBORG
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2024
  • Ansök senast: 31 mars 2024

Besöksadress

Mölndalsvägen 24, 3tr
Göteborg

Postadress

Box 1115
GÖTEBORG, 40523

Liknande jobb


4 december 2024

14 november 2024

Clearance Broker

Clearance Broker

5 november 2024

Tullspecialist

Tullspecialist

21 oktober 2024