Customs Specialist, Kista

Customs Specialist, Kista

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Till sin tullavdelning söker vår kund i Kista nu en Customs Specialist. I rollen arbetar du mot kundens tullager och behandlar inkommande och utgående leveranser. Du hanterar olika tullhandlingar och lägger in information om leveranserna i systemet LIS. Kommunikationen sker mestadels via mail och till stor del på engelska.

Vår kund är en Global Speditör och hanterar supply chain-lösningar för tusentals företag varje dag. Detta är en konsulttjänst där du blir anställd av Randstad och uthyrd till vår kund.

Ansvarsområden
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att arbeta med frågor som rör tullhantering: import, export, tullförfaranden ekonomisk verkan, klassificering av varor, transitering, ansökan om tillstånd, frihandelsavtal.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
Arbeta med egenkontroll och uppföljning tullhantering
Självständigt ta fram olika optimala tullösningar
Bistå internt och externt beträffande utveckling av och frågor inom tullområdet, agera kundvårdande
Applicera nya regler, arbetsmodeller, avtal etc i det dagliga arbetet med tullhantering
kommunicera med myndigheter, främst Tullverket


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen bör du ha tidigare arbetslivserfarenhet från en liknande roll och ha ett öga för detaljer. Du bör vara noggrann, konsekvent, kommunikativ och samarbetsvillig.


Krav för rollen:
Flytande Svenska och Engelska i både tal och skrift 
Ha kunskap om den tullagstiftning som gäller inom Sverige och EU
Minst ett års erfarenhet i en liknande roll
Kunna behärska olika IT-verktyg

Meriterande för rollen:
Erfarenhet av tullsystem LIS
Tidigare erfarenhet från ett speditionsföretag


Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-04-24, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Omfattning: Heltid och vardagar kl 8-16:30
Start: Omgående och fram till 31/8
Plats: Företaget har kontor i Kista och man arbetar heltid från kontoret

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Logistiker

Logistiker

21 augusti 2023

Vägspeditör Göteborg

Vägspeditör Göteborg

18 augusti 2023

Speditör

8 augusti 2023

Van Speditör export och import

Van Speditör export och import

3 augusti 2023