OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CW Lundberg tillverkar och säljer säkerhetsprodukter för tak och fasad. Med framåtanda och innovation leder vi utvecklingen av taksäkerhetsbranschen i Sverige och skapar våra produkter utifrån kundnytta. Med produkter som gångbryggor, snörasskydd, tak-/ fasadstegar, vajersystem och infästningssystem för solceller på tak är vi marknadsledande i Sverige och omsätter ca 260 Mkr. Totalt närmar vi oss ca 100 anställda i koncernen som även innefattar verksamheter i Norge och Polen.
Vi är en del av Lagercrantz group, en teknikkoncern som erbjuder värdeskapande tekniska lösningar baserat på egna produkter från ledande leverantörer. Våra ägare är långsiktiga, ekonomiskt starka och ser vidareutvecklingen av oss som företag, med en lokal förankring som en självklarhet. Då vi ingår i en koncern har vi tillgång till ett bredare nätverk med djup, teknisk kunskap.
Vår hållbarhets- och kvalitetsavdelning växer och just nu söker vi en verksamhetsutvecklare som vill vara med och driva våra förbättrings- och utvecklingsprojekt framåt!
Om Jobbet
Tjänsten som verksamhetsutvecklare innebär att arbeta med utveckling, implementering och uppföljning inom hållbarhets- och kvalitetsfrågor med vårt ledningssystem som verktyg. Du kommer vara en viktig del i arbetet med att skapa förutsättningar för organisationen att enkelt och effektivt arbeta med att standardisera, analysera avvikelser, leda interna revisoner och utföra riskbedömningar. Du kartlägger, implementerar och utvecklar processer inom hållbarhets- och kvalitetsområdet och även direkt operativa frågor för framtida strategiska ställningstaganden. I rollen ansvarar du för vårt verksamhetssystem CANEA och du håller dig löpande uppdaterad om lagar samt omvärldsbevakar inom området.
Om Dig
Vi tror att du som söker har erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling inom kvalitet och hållbarhet. Har du en högskoleutbildning inom hållbarhet, kvalitet- och miljö eller annan relevant utbildning är det meriterande. Har du tidigare erfarenhet inom projektledning, kunskap inom tillverkande industri och affärssystemet CANEA är det meriterande, men inte ett krav. Genom upparbetad erfarenhet har du en stor förståelse för hållbarhetsarbete, kvalitetsarbete, processer och ledningssystem och vi tror att du har arbetat med både ISO 9001, ISO 14001 samt riskförebyggande arbete. Att arbeta enligt LEAN-metoden är en stark fördel i rollen och du behöver kunna kommunicera flytande på svenska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du som söker har en analytisk förmåga samt kan på ett effektivt och kreativt sätt driva dina egna processer och projekt. Du har en god administrativ förmåga samt systemvana när det kommer till digitala arbetsmetoder. Ditt flexibla förhållningssätt och din nyfikenhet får dig att se möjligheterna i det du tar dig an och du är en engagerad person som gillar att din vardag är omväxlande utan att tumma på kvaliteten.
Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 29/10
Vid frågor är du välkommen att kontakta våra rekryterare på Boss Business Partner, Linn Johansen 073-594 85 53 eller Evelyn Hult 070-257 82 12
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se.