OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att förbättra kundupplevelser? Är du en nyfiken, analytisk person som vill på djupet förstå hur vi kan få nöjdare kunder? Då kan detta jobb vara något för dig!
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering inom teamet Customer Experience som är en del av enheten CX & Kundsupport i PostNord Sverige.
Bli en del av vårt team
I en satsning inom området så har teamet Customer Experience bildats. Vi syftar till att verka tvärfunktionellt över hela bolaget för att insiktsdrivet säkerställa att rätt initiativ och aktiviteter genomförs i företaget - allt för att åstadkomma en bättre kundupplevelse för våra kunder och mottagare.
Rollen
Som CX Analytiker är du en nyckelperson för att, på ett datadrivet sätt, utveckla och stärka kundupplevelsen. Tillsammans med andra i teamet ansvarar du för att identifiera och förstå var i kundens resa vi behöver prestera bättre för att kundens upplevelse av oss ska höjas. I din roll kommer du ansvara för:
- Löpande analys av kundupplevelse inom olika segment, för olika touch-points, genom hela kundresan
- Sammanställa, utvärdera och presentera analys, rapport och statistik
- Initiera och driva förbättringsarbete och aktiviteter för att förbättra datakvaliteten
- Kontinuerligt vidareutveckla analysprocessen i samarbete med kollegor
Tjänsten är en ny roll i teamet och du har möjlighet att forma den utifrån vad som behövs för att vi ska kunna erbjuda en bättre kundupplevelse. Med det krävs att du tar egna initiativ och driver igenom - samtidigt som du gillar att jobba med andra och är duktig på att få med dig folk på resan. Du blir en viktig del i att manifestera och förverkliga vår CX strategi. I rollen har du ett nära samarbete med olika enheter inom PostNord och kan förstå utmaningar ur flera perspektiv.
Du har vad som krävs
Vi söker dig som har:
- Gedigen erfarenhet av dataanalysarbete
- God erfarenhet att av presentera och kommunicera resultat
- Erfarenhet/kunskap i programmering (gärna SQL, Python, R)
- Systemerfarenhet avQlikoch Power BI samt SAS
- Erfarenhet av att arbeta med stora datamängder
- Erfarenhet/kunskap i statistisk modellering
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- En relevant akademisk utbildning inom till exempel analys, matematik, statistik
Det är extra meriterande om du har:
- Erfarenhet och kunskaper av
- Salesforce och SAP
Vi erbjuder dig
- Arbeta i en nordisk och dynamisk miljö
- Friskvårdsbidrag & tillgång till kontorets gym och simhall
- Personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNord Plus
- Goda tjänstepensionsvillkor
- Goda utvecklingsmöjligheter
- Att få arbeta med samhällsnytta
Vi gör vardagen enklare
PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Norden. Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Besök oss på www.postnord.com
Ansök
I denna rekrytering samarbetar PostNord med Jefferson Wells. Vill du veta mer om jobbet kontakta rekryteringskonsult Lotta Holme på Jeffersson Wells på tel 08-452 3328.
Vi ser fram emot din ansökan!
För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.
https://www.jeffersonwells.se/sv/jobb/c1cf5926-6dc4-4e92-a8dc-49aa8b45b06c/cx-analytiker-till-postnord-stockholm