CX Designer, Stockholm

CX Designer, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i teamet Customer Experience inom enheten Sales & Customer Operation, som är en del av Försäljning i PostNord Sverige.

Bli en del av vårt team
I en satsning om att bli ledande inom området så har teamet Customer Experience nyligen bildats. Vi syftar till att verka tvärfunktionellt över hela bolaget för att strukturerat driva och åstadkomma en förflyttning mot att bli ett kundcentrerat företag, i såväl arbetssätt som kultur. Detta är en ambition och prioritering högt upp på bolagsledningens agenda. Som CX Designer är du en viktig del i att manifestera och förverkliga vår CX strategi. Du hjälper oss att få en bättre förståelse för våra kunders behov och drivkrafter för att sedan tillsammans med andra i organisationen utforska hur vi kan förbättra våra kunders upplevelser. Samtidigt ser du på medarbetarens förutsättningar att leverera på våra kundlöften. Allt för att åstadkomma en bättre kundupplevelse för våra kunder och mottagare. Rollen är ny på PostNord och det finns goda förutsättningar att vara med och påverka dess utformning.
Som person är du positiv, nyfiken och framåtriktad. Du ser möjligheter, både för våra kunder och för vår affär. Du är lika självgående som du gillar att jobba i ett team. Och självklart brinner du för att förbättra kundupplevelser.

Arbetsuppgifter
I rollen kommer du bland annat att

- Leda insiktsarbeten och driva förbättringsinitiativ med andra i organisationen.
- Analysera kvantitativa och kvalitativa data för att identifiera och formulera förbättringsbehov.
- Planera, utföra och analysera kvalitativa intervjuer.
- Stötta andra i organisationen under planering och implementering av initiativ med. kundcentrerade metoder och arbetssätt för att driva jobbet framåt.

Vi söker dig med

- God förståelse för hur den totala kundupplevelsen påverkas av alla interaktioner, digitala såväl som fysiska.
- God förståelse för hur man jobbar insiktsdrivet (kvalitativt och kvantitativt) längs med hela kundresan.
- Vana av att skapa delaktighet och förståelse genom att involvera medarbetare, användare och andra intressenter i arbetet.

Vi erbjuder dig

- Arbeta i en nordisk och dynamisk miljö
- Friskvårdsbidrag & tillgång till kontorets gym och simhall
- Personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNord Plus
- Goda tjänstepensionsvillkor
- Goda utvecklingsmöjligheter

Vi gör vardagen enklare

PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Norden. Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Besök oss på www.postnord.com

Ansök
Vi ser fram emot din ansökan! Har du någon fråga eller fundering är du välkommen att kontakta Anna Agustsdottir på tel. 0725 05 52 17. 

För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2021
  • Ansök senast: 30 mars 2021

Besöksadress

Terminalvägen 24
None

Postadress

Terminalvägen 24
Solna, 17173

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024