OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fortum Consumer Solutions divisions Customer Engagement & Service (CES)-funktion ansvarar för att tillhandahålla kundupplevelse i världsklass för våra 2,4 miljoner konsument- och företagskunder. Vår kundserviceverksamhet finns i Sverige, Norge och Finland.
Vi söker en självgående och engagerad Customer experienced Specialist till vår kundtjänstverksamhet i Solna som kommer arbeta med att förbättra kundupplevelsen. Din huvuduppgift vara att samla in och analysera kundinsikter i samtliga kanaler på kundservice och utifrån det ge input på hur vi kan förbättra vår kundupplevelse.
Vad är det för dig?
- Vi erbjuder dig en nyckelposition med mycket synlighet i organisationen. Du kan använda all din idé- och innovationskompetens för att ytterligare stärka vår prestation i genomförandet av vår divisions strategiska prioriteringar
- Vi erbjuder dig en möjlighet att utvecklas i en miljöorienterad och snabbväxande organisation tillsammans med medarbetare som förbereder oss för framtidens energiutmaningar
- Som en del av ett företag som strävar efter att vara en pionjär inom energibranschen kommer du att ingå i ett sammansatt team av engagerade kollegor. För oss är det viktigt att trivas!
- Det handlar inte bara om att jobba med spännande arbetsuppgifter och bli utmanad, det handlar om att ha kul på jobbet och att få utvecklas. Hur och i vilken riktning? Det är upp till dig
Vad du måste ha:
- Erfarenhet av Customer Experience arbetet
- Erfarenhet av kundservice
- Högre relevant utbildning är en fördel
- Utmärkt samarbets-, kommunikations- och nätverksförmåga
- Utmärkt analytisk förmåga
- Utmärkt kommunikationsförmåga i svenska och engelska
Dina viktigaste ansvarsområden är:
- Ansvarig för CX ramverk för kundservice
- Insamling och analys av kundfeedback
- Komma med förslag på förbättringar och till viss del driva projekt som syftar till att förbättra Fortums kundupplevelse
- Uppsökande kontakt med Fortums kunder för att följa upp och få djupare insikt i deras feedback
- Analysera kundserviceprocesser för att hitta rötorsak och identifiera förbättringsmöjligheter
- Ansvarig för att genomföra och driva LEAN-arbete
- Aktivt deltagande i utvecklingen av ”best practice” och harmonisering av arbetssätt mellan länder och varumärken
Du kommer att ingå i Kundservice ledningsgrupp och du kommer att rapportera till chef för kundservice. Roll kräver god användning av digitala arbetsverktyg samt resor i Norden kan förekomma.
Instruktioner för applicering:
Ansök senast den 6: e Juni 2022. När du söker jobb hos Fortum Consumer Solutions behandlas du objektivt. Vi utvärderar inte kandidater baserat på ålder, kön, nationalitet och andra icke relevanta faktorer. I denna rekrytering har vi löpande urval vilket innebär att vi kallar till intervjuer löpande. Om vi hittar rätt kandidat kan annonsen tas bort före sista ansökningsdag.